Vliegen.

Ik ben nog nooit met een vliegtuig geweest en volgend jaar ga ik alleen naar amerika en in amerika moet ik ook nog overstappen. Nu vind ik dit best spannend! Ik ben dan wel weer een jaartje ouder natuurlijk (dan ben ik 15, bijna 16) maar ik weet niet wat ik moet doen en waar ik moet zijn etc. op een vliegveld. En is vliegen eng?

Hoe kun jij op je 15e alleen naar Amerika vliegen? Dat mag niet eens.

Dit. Of je moet zo’n begeleider van de KLM/waar je ook maar mee vliegt regelen, en dan is er ook niets om je zorgen over te maken lijkt me?

Ik geloof dat het wel mag hoor!

het kan wel alleen wel met stewardess
kan je dat van te voren te horen te krijgen
voor eerst is altijd wel spannend

Ik wilde dit vorig jaar ook, het mag niet. Of zoals ik al eerder zei, met begeleiding van je vliegmaatschappij en dan is er dus niets aan de hand met waar je heen moet etc. dat wordt dan allemaal voor je geregeld.

oké begeleiding is wel fijn dan. Ik vind het nogal appart dat sommige mensen mij hier te jong voor vinden, het enige wat ik doe is overvliegen en naar een vriendin toe die mij op het vliegveld oppikt.

Niemand zegt dat je te jong bent om het te doen, het is gewoon onder de 16 niet toegestaan.
Dan moet je geld bijbetalen voor begeleiding, en als je dat hebt hoef je je ook niet meer druk te maken over overstappen en dergelijke dingen.

Oh nee, ik dacht dat het over de dieren ging. Haha, ok, lomp van me.
Ik kan hier niet veel over zeggen, ik ga morgen ook pas voor het eerst op een vliegtuig

Vliegen is helemaal niet eng hoor, alleen het opstijgen en afdalen voel je. Voor de rest voelt het net als een bus met iets meer mensen en minder ramen :stuck_out_tongue:

eerste keer is super spannend. niet eng, maar gewoon spannend ;p
maar als je eenmaal in de lucht bent is het niets bijzonders.
BEHALVEEE;
bij turbulentie. dan ‘zakt’ het vliegtuig een soort van naar beneden, en daar kan je ontzettend misselijk van worden.
en het neerkomen is ook best eng, maar ook weer meer gewoon spanning.
veel plezier trouwens (:

^Toen wij naar DC vlogen hadden we echt mega last van turbulentie, boven de zee. Nou ik was echt doodsbang haha,

Vliegen is de veiligste manier van reizen, maar dan ook echt. De cabine crew moet elk jaar weer op examen, halen ze dit niet dan liggen ze eruit. Zo heb je altijd crew in het vliegtuig die verstand heeft van alles wat met veiligheid etc. te maken heeft. :slightly_smiling_face: Ook voor de vlucht moeten hun nog een of meerdere vragen beantwoorden met betrekking op de veiligheid.

Ik kan wel zeggen, vliegen is echt niet eng. Maar dat heeft misschien niet veel nut aangezien ik totaal geen vliegangst heb. Maar ik snap wel dat het voor de 1e keer spannend is. Het is toch wel iets anders dan de trein of de bus.

Maar een tip: Zorg dat je genoeg te doen hebt in het vliegtuig, de tijd gaat dan sneller en als je bang bent is het afleidend. En stel je bent in het vliegtuig echt bang, zeg dat dan tegen een steward/stewardess. Die kan jou er mee helpen, en misschien wel even naast je komen zitten.

Ik vind vliegen het mooiste wat er is!
Het valt wel mee hoe moeilijk het is, ik heb er zelf ook moeite mee. Ook al op het trein station, maar alles is gewoon goed uitgelegd. Je moet wel goed zijn in engels. Maar als jij in je 1tje naar amerika gaat zal dat wel goed zitten

Omgmggmgmgmmgmg shit XD

Ik begin weer kriebels te krijgen. Overmorgen avond zit ik in de vliegtuig ook naar Amerika, en dit is precies waar ik bang voor ben!

Vliegen is niet eng hoor, bij het opstijgen kan je wel een gevoel in je buik krijgen en bij het dalen kunnen je oren heeel erg verstopt gaan zitten maar dat is niet zo erg. Ik haat het zelf wel om te vliegen, maar dan alleen maar omdat het zo klein en saai is allemaal, het is in ieder geval beter dan de auto. Maar zorg er dus voor dat je veel tijdschriften, boeken of iets anders te doen hebt. En het kan soms best koud zijn dus neem een vest mee!

Ik vind jou persoonlijk niet te jong. De wet vind jou te jong. Onder de 18 mag je niet alleen vliegen. Dan móét je vliegen onder begeleiding. Als dat niet kan door middel van een ouder, voogd of andere volwassenen…moet je dat bij de vliegtuigmaatschappij aan vragen. En dat kost geld.

Ohh wat leuk! XD Lijkt me spannend om zo ver alleen te reizen!
Ik ging op mijn 15e alleen naar Engeland, zonder begeleiding. Ik werd wel aangehouden bij de douane daar, omdat ze het verdacht vonden dat ik alleen was :confused: mijn hele bagage leeg gehaald en niets gevonden. Ik liet ze lekker mijn bagage weer inpakken XD

Ik vlieg deze zomer ook in mijn eentje naar Amerika, maar ik hoef thank god niet over te stappen :slightly_smiling_face:
Maar zoals de rest hier al zegt, je mag op je 15e niet zonder begeleiding vliegen.
Mag ik vragen wat je daar gaat doen in je eentje als je pas 15 bent??

Vanaf 16 mag je sowieso alleen vliegen. Begeleiding verschilt per maatschappij. Ik werk zelf op een vliegveld en ik had een paar weken terug zelfs een meisje van 12 die zonder begeleiding met het vliegtuig ging.