Vliegen

Ik ga binnenkort weer met het vliegtuig op vakantie en heb er ontzettend veel zin in! Alleen het stijgen en landen verpest mijn vooruitzicht…
Ik heb dan altijd ontzettend last van mijn oren, oorpijn en heb echt het gevoel alsof heel mijn oor op het punt staat om uit elkaar te klappen.

Ik gebruik dus van die airplanes en neusspray om de druk te verlagen, maar er staat dan 1 uur voor het landen inbrengen, maar ik heb dan altijd een dilemma want bedoelen ze dan 1 uur voordat je de grond raakt of 1 uur voordat je begint met te dalen, dus dat je ze eigenlijk nog eerder in moet brengen voordat je echt de grond raakt?

Hebben mensen hier nog meer last van en weten jullie nog wat oplossingen?

Ik weet trouwens niet of het topic hier goed staat, maar kon niet echt bedenken waar het anders moet;-)
Bedankt!

Het lijkt me: een uur voordat je begint met landen, want vanaf dan heb je er last van?

Ha serieus? Ik heb mijn broer heeeel erg uitgelachen omdat ie hem helemaal flipte en begon te gillen omdat zn oren pijn deden xD Dacht dat ie zich aanstelde, want ik voelde niks :stuck_out_tongue:
up

Bestaat dat?

Ik heb er nooit last van, vroeger wel, maar dan kauwde ik gewoon op een kauwgompje of zuigsnoepje oid? o_o

Ik heb er ook hele erge last van. Totdat ik met school (uitwisseling) naar baskenland vloog, toen gaven de leraren ons allemaal watjes voor in de oren. En dat hielp perfect! Ik voelde niks/amper iets, misschien moet je dat ns proberen ?

Ik heb geen idee wat airplanes zijn, maar als je oorpijn hebt door de drukverandering is het goed om kauwgum te kauwen tijdens het opstijgen en dalen. Verder kan ik je niet helpen, veel plezier op je vakantie! (:

1 uur voor de landing moet je ze in doen, als je weet dat je 3 uur land doe je ze 2 uur in. tenminste zo is mij het verteld

daar zit toch maar vijf/tien min. verschil tussen?

ik denk dat het idd zo is als lovebird zegt, als je 3 uur land om 2 uur indoen.
ik heb er trouwens ook last van -.-

haha:P geen aanstellerij, echt waar:P maar niet iedereen heeft er last van;) zo heb ik het altijd alleen op de heenreis echt hevige pijn en op de terugreis minder, nog steeds, maar niet zo erg;)

ohh ik heb dat ook altijd en dan zeggen mijn zus en moeder ook het valt echt heel erg mee ;p maar het voelt lekker als t openpoft xD

oke dit was nutteloos

Gek dat iedereen dat anders voelt, ik heb altijd wel doffer geluid- nog doffer geluid - pijn - slik, knap, weg, en dan begint het weer overnieuw, maar niet zo dat je er nou gek van wordt. Soms zelfs bijna niet. En volgensmij maakt die tijd echt geen bal uit hoor, idd, er zit meestal iets van een kwartier tussen het zakken en het landen, en dat uur op de verpakking is ook maar een schatting. Het gaat erom dat je het niet vijf minuten voor je gaat landen gebruikt. Ik zou t geloof ik dan een uur en een kwartier voordat het vliegtuig echt landt gebruiken.

Het helpt bij mij altijd als ik op iets kauw of zuig, zoals een winegum!

:’) Ik was verkouden en kreeg toen ook echt pijn in mijn oren. Echt een uur nadat we waren geland moest ik keihard niezen en toen popten mijn oren open. Ik was helemaal blij, want ik hoorde weer alles scherp. Eerst hoorde ik alleen maar stemmen, en bijvoorbeeld niet de koffers die mee werden gesleurd, maar opeens werd het zo van: *hatsjie* OMG, IK HOOR GELUIDDD!

Neem van die earpluggs, die gebruikt mijn nichtje altijd.

het licht er ook aan hoe lang de landings baan is want ik ging naar mallorca en daar hadden ze echt een helekorte en toen had ik super last van me oren en toen had ik de hele dag nog last van! maar de terug weg op schiphol was het een langera landings baan dus deed het veel minder zeer! o maar wat ook helpt is een plastic bekertje met een nat wat je erin tegen je oren doen!

als ik een week op vakantie ga heb ik de hele vakantie dichte oren, oorpijn en dan als we terug zijn ook nog een week. Ik heb de meest idiote dingen geprobeerd om het op te lossen, maar helaas. Vliegen is niet voor mij weggelegd. Het komt er altijd op neer dat ik op de grond rondrol en moet gillen en huilen, het voelt net alsof iemand een speer door mijn oren heen boort. En ik overdrijf echt niet, ik ben niet bepaald een watje.

Ik heb:
Met bekertjes op mijn oren gezeten, hele vluchten lang.
de hele vlucht oordopjes in gehad
kauwgom en snoepjes gekauwd alsof mijn leven er vanaf hing
mijn oren laten ploppen, maar daar werd het alleen maar erger van
pilletjes genomen
neusdruppels
pijnstillers
er is niks wat ik niet heb geprobeerd.

Volgens mij is het 1 uur voor het landen begint.

Wat ook nog helpt is kauwgom kauwen! En zachtjes door je neus blazen… En oordopjes!

• watjes in je oren schijnt te helpen, of oordopjes
  • ik zag een vrouw in het vliegtuig en die deed bekertjes over haar oren. (je ziet er wel een beetje uit als een alien)
  • veel slikken