vliegen

hallo,
ik ga zondag in het vliegtuig naar los angeles( 11 uur vliegen)
maar nu heb ik een paar vragen…
hoelaat van tevoren moet ik op schiphol zijn (ik vlieg KLM)
wat moet ik doen in het vliegtuig?
bestaat er iets tegen vliegangst?
ik ben 15 en ik vlieg alleen, krijg ik dan ook begeleiding?

up…

2 uur van te voren er zijn.
Neem een tas mee die kan je gewoon in het vliegtuig houden stop er een boek in, mp3 in. Allemaal dingen die niet elektronisch zijn.
Ja er bestaan dingen tegen vliegangst maar dat zijn trainingen die je eenhalf jaar van te voren mee moet beginnen omdat ze ook zo lang duren.
Je kan begeleiding krijgen dat moet je gewoon bij de luchtvaartmaatschappij aanvragen!

Good luck!
Het is echt niet zo eng als dat het lijkt.
Ik vlieg elk jaar 1 of 2 keer.
Er is nog nooit wat gebeurd!!

Misschien ook wat kauwgom, tegen die ‘stoppen’ in je oren.
Voor de rest: een leuk tijdschrift of zoals de anderen zeiden: een boek/mp3.
Ik weet niet of het bij KLM ook zo is, maar toen ik n lange vlucht had (7-9 uur) had iedereen zijn eigen tv-schermpje waarop je leuke (en zeer recente!) films kon bekijken.

Oh, en als je je verveelt kan je altijd wat proberen te slapen. Hoogstwaarschijnlijk krijg je wel een kussentje/deken. (ik twijfel, maar denk toch echt dat dat ze dat niet enkel bij nachtvluchten geven)

In zo’n lange vlucht zit meestal een tv’tje in de stoel waar je spelletjes op kan spelen, films kijken en muziek luisteren :slightly_smiling_face:
Ik vermaak me altijd wel in het vliegtuig haha… Slapen, eten, spelen. :stuck_out_tongue:
Alleen super veel last van me benen…
Veel plezier trouwens!

Ik dacht datje wilde vliegen, gewoon vliegen : X

Succes in ieder geval (:

ik vlieg morgenochtend naar Seattle, duurt 10 uur… maar vlieg al vanaf m’n 10e alleen, dus zo’n lange vlucht moet geen probleem zijn. en ik vlieg samen met m’n amerikaanse exchange student :slightly_smiling_face:
maar zoals veel mensen hier al zeggen, neem wat te lezen en luisteren mee. wat jij vroeg over begeleiding bestaat, want dat had ik als ik alleen vloog, maar bij KLM mag je vanaf je 14e alleen vliegen. De begeleiding is (dacht ik) nog apart aan te vragen op schiphol, bij zo’n desk (kan me de naam niet meer herinneren…). kost ¤50.- p.p. en dan brengen ze je naar je gate, daar ga je als eerste het vliegtuig in, en wordt je in de gaten gehouden door het cabinepersoneel. aan het einde van de vlucht moet je wachten totdat iedereen naar buiten is, dan komt iemand je halen, en die brengt je naar je koffer en naar degene die je op komt halen. maar deze begeleiding heb je in principe niet nodig hoor, schiphol is duidelijk en je kunt alles aan iedereen vragen als het niet lukt met lopen.
oh, en nog iets anders voor in het vliegtuig: melatonine. dit zijn slaappilletjes, maar ze zijn niet slecht voor je lichaam, omdat je lichaam die stof zelf ook aanmaakt als jij de drang hebt om te gaan slapen :wink:, en dan slaap je de hele vlucht door.
verder is alleen vliegen vaak saai (vind ik…), dat is het nadeel ervan, je hebt niemand bij je om tegen aan te kletsen.
succes! en veel plezier!!

Wow in je eentje. ik durf dat niet ahahah :blush:

ik ga in de meivakantie ( i know duurt nog heeeeel lang) ook vliegen naar barca! ik vind het echt doodeng want het wordt mijn allereerste keer!
en mijn vriendin is ook alleen naar Zwitserland gevlogen… ze is 13 en wordt begeleid enzo. maak je geen zorgen en zoek evt wat info op via internet of vraag het aan je ouders

Zo, mag je op je 15e in je eentje? Haha, ik durf dat denk ik niet (ik ben veel te bang dat er wat gebeurt en al helemaal in mijn eentje) en het zou vast niet mogen van mijn ouders ;p
Succes en veel plezier :wink:

Vet chillll.
Hoe kom je erbij alleen te vliegen?

Gaaf! Ik zou gewoon zoals hierboven genoemd een boek, tijdschirft en mp3 meenemen.