Vliegen over zee

Hoi, in de zomervakantie ga ik op vakantie naar Amerika, ik ben al iets van 3x met het vliegtuig geweest, en ik vond het wel eng eventjes maar verder geen angsten, maar dat was namelijk vliegen over land. Ik vind het doodeng om te vliegen over zee, het klinkt heel raar maar ik vind zeeën sowieso eng… Ik weet niet waarom, als ik over land vlieg heb ik geen problemen, maar nu ik gewoon bijna de hele reis over zee ga vliegen, vind ik het opeens heel eng.
Weet iemand wat ik hiertegen kan doen? Want ik vind vliegen zelf niet eng ofzo.

Tja, gewoon gaan? Haha ;p en misschien niet bij het raam zitten ofzo.
Het is sowieso niet eng. En overigens zie je de zee ook vaak niet omdat je dan boven de wolken vliegt bijv.

Ik snap precies wat je bedoelt, maar ik weet niet hoe ik je kan helpen, sorry!

Niet bij het raam gaan zitten of het raam dicht doen…? Afleiding zoeken door een film te gaan kijken of spelletjes…
of slapen?

land lijkt me enger dan over zee xD ik heb eigenlijk nooit vliegangst C= dit jaar naar chinaaaa ^^ maar idd gewoon niet bij het raam gaan zitten en jezelf bezighouden :stuck_out_tongue:

Vooral afleiding zoeken idd. Niet teveel op het kaartje kijken wat ze op dat tv-scherm laten zien (ik vind dat overigens altijd wel leuk, kan je iig zien waar je bent!).
Voor wat ben je overigens bang? Dat wanneer je neerstort je in zee stort ipv op land ofzo? Niet heel veel verschil natuurlijk, maar ik kan het ergens wel begrijpen.

Hm.
Als je op land neerstort heb je een grotere kans om dood te gaan dan als je in zee neer stort.

Just sayin’.

@xVlinderr ik weet het niet, ik vind zeeën altijd al eng, weet ook niet waarom, zo diep en ‘magisch’ haha het is echt moeilijk uit te leggen, met al die beesten.

Maarja ik vind die turbilentie ook eng, maar m’n moeder is stewardess en ik ga dus met haar naar Amerika, en ze kan zorgen voor speciale plekken blabla dus afleiding kan ik wel vinden want dan heb je zeg maar een scherm in je stoel, met de nieuwste films blabla, maar ze zegt dat je die turbilentie minder erg voelt in een grote boeing (waar wij dus in gaan) maar er wordt ook weer gezegt dat er dan meer kans is op instortingsgevaar… Blehh ik vind het maar eng :frowning_face:

^ Hahah lekker positief xD

Idd gewoon afleiding zoeken en voor je het weet is het voorbij :slightly_smiling_face:

@Lotte maar dan zwem je daar midden in de oceaan haha XD

Nja, wel beter dat je moeder iig voor betere plekken kan zorgen! Gewoon lekker filmpjes kijken enzo.
En ja, het neerstortgevaar mag dan groter zijn, maar weet je hoe klein dat dan nog is?! Je moeder is toch ook nog nooit neergestort? Ik woon vlakbij Schiphol, ik zie om de 30seconden vliegtuigen landen, die komen allemaal netjes aan. De kans dat je neerstort is zó klein. Don’t think about it!

ik stort liever in de zee neer dan op land …

Ik ben over zee naar Engeland gevlogen, ja het is veel minder ver maar okee… Ik vind vliegen het mooiste wat er is, je hebt een prachtig uitzicht ook over zee het is koewl om naar het land te kijken en hoe de vormen van het land overeen komen met de vormen van de atlas en hoe grappig dat er wel niet uit ziet, probeer positief te zijn en te genieten! Je moet vertrouwen hebben in de mensen die vliegen net als dat je de busshauffeur vertrouwd dat hij niet door rood rijd of tegen een lantaarnpaal aan dus probeer je er niet zo’n zorgen over te maken en vooral niet nu de zomer is nog lang niet!:wink:

dat dus! :grin:

Pff, dit gaat echt eng worden, ik vind het al eng om naar een plaatje van een vliegtuig te kijken op google ofzo, of van een zee, bah :flushed:

Ik snap je vliegangsten, dat van de zee niet zo, ik vind het meestal enger als we tijdens het landen door de wolken worden ‘afgeschoten’ of bij een lichte turbelentie begin ik al te stressen dat we neer gaan storten etc. Dit jaar vlieg ik alleen met vriendinnen en als ik er nu over na denk begin ik inderdaad ook al bang te worden dat we neerstorten. Maar inderdaad de kans is zó klein dat je neerstort maar het gevoel dat je ergens in zit waar je niet 123 uit kunt vind ik nogal schrikbarend. En dat na iets van 15 keer vliegen, ik heb gewoon een angst denk ik voor ruimtes waar je niet uit kunt komen wanneer je dat wil, ik durf bijvoorbeeld ook niet in liften ;p.

Ik denk altijd maar ; dood is dood.
Als je dood bent voel je toch niks haha.
Het komt wel goed !

Bedenk dat je lang nIet de hele tijd boven zee vliegt, als je bang bent dat je neerstort boven zee bedenk dan dat dat echt niet erger is (oke, kans is zoooo klein dat je neerstort maar toch) en ga alles behalve bij het raampje zitten en denk aan je dowl, een coole vakantie in America!!!

Ja ik durf ook niet in liften… En ik vind die turbelentie ook eng want bij hevige turbelentie is er kans op instortingsgevaar… bah!

Maar goed, ik ga het denk gewoon proberen? :flushed: