vliegen met easyjet

Ik ga binnenkort vliegen met easyjet, maar weet niet precies wat ik van deze luchtmaatschappij moet/kan verwachten … ?

Sommige mensen zeggen dat het een uitstekende service is en er niets mis is, maar anderen zeggen dat ze soms wel tot 8 uur vertraging hebben etc. etc.

Wat zijn jullie ervaringen? En zou je eventuele souvenirs mee kunnen nemen in je handbagage/koffer of kleding die je daar koopt? Is er een maximale prijs voor?

Ik wist niet onder welk forum ik dit moest zetten

Vertraging heeft niet zoveel met de maatschappij zelf te maken… Qua service heb ik geen idee, heb er nog nooit mee gevlogen en zal ongetwijfeld ook liggen aan het personeel. En wat je kunt meenemen aan souvenirs en sowieso in je handbagage kun je checken op douane.nl. Maar ik neem aan dat je geen gekke souvenirs gaat kopen :wink:

Ja tuurlijk kan je gewoon souvenirs meenemen? :’)
En daar is geen maximale prijs voor, tenzij het om nepmerken/alcohol/tabak gaat.

En wat je van deze luchtmaatschappij kan verwachten is een vliegtuig met een stoel waarin je kan zitten en waarin je een vlucht maakt naar je eindbestemming, ofwel zoals elke vliegmaatschappij

Ik ben vorig jaar met easyjet van brussel naar berlijn gevlogen, was geen enkel probleem. je moest wel extra betalen om bagage mee te nemen,maar dat is blijkbaar bij veel maatschappijen zo nu?

uitstekende service ja. Vertraging heb ik geen last van gehad en ja je krijgt waar je voor betaald. Het is geen enorme luxe maar ach ik vind het een prima vliegmaatschappij

Het ontstaan van de vertraging an sich niet. Maar maatschappijen als EasyJet hebben wel degelijk vaak vertraging. Een van de redenen dat ze zo goedkoop zijn is omdat ze de afspraak hebben met luchthavens dat andere maatschappijen voorang op hun krijgen als er al ergens een vertraging is.
8 uur is schromelijk overdreven tho.

^ I know… Vlieg vaak genoeg =)

Juist als je meer dan 3 u vertraging hebt in Europa, mag je in je handjes klappen.
Kan je zo je vliegtickets gratis krijgen :'D

Er is overigens wel een maximale prijs aan het invoeren van spullen maar dat is aardig veel dus denk niet dat je daar snel aan komt.

Misschien stomme vraag, maar hoezo gratis :’)?

Dan kun je je geld declareren bij de maatschappij.

Mijn ouders zijn een weekendje naar Barcelona gevlogen, waarna ze op de terugreis 3,5 uur vertraging hadden.
Als de vertraging door de vluchtmaatschappij zelf is veroorzaakt, heb je binnen europa bij 3 uur of meer recht op €250,- vergoeding p/p :'D.
Mijn moeder had toen haar rechtsbijstand ingeschakeld en ze kreeg het zo vergoed.
Het hele reisje had maar €750,- gekost, lekker dus!

1 bagagestuk tot 20kg is 36 ofzo
en dan 2 tot 40kg
2 tot 60kg

al weet ik die prijzen niet

Maar hoe weet je dan dat het door de vliegmaatschappij zelf is veroorzaakt :'D?