Vlieganst!

Hoi Gs-ers!

maandag ochtend om 3.50 vertrek ik samen met mijn familie naar Bulgarije. Dat duurt 2.55u. En ik vind dat echt heel spannend. En als ik spanning krijg voor iets, word ik meestal misselijk. Dus dat is nu dus ook zo.

M’n ouders vinden het onzin en zeggen dat ik het mezelf aanpraat. Maar dat is niet zo! ik word daar zo moe van. Ze zouden eens moeten weten! En nu is het pas donderdag, en ik begin me nu al helemaal druk te maken!

Ik weet nu al van te voren dat ik als een gek op Schiphol rond te lopen. Want dat had ik de vorige keer dus ook.
Toen gin alles goed eenmaal ik in het vliegtuig zit. ik draai hier ook bij de psycholoog voor. Ik heb hier namelijk wel vaker last van. Maar op een of ander manier vinden mij ouders dit van het vliegen echt onzin…

Er is ook niets slechts aan die vakantie. Ik bedoel, we zitten in een hotel vlak bij een strand en een giga zwembad. En het is rond de 28 graden. Als jullie tips hebben of weet ik het, plz laat het me weten! Ik heb nog voor zondag!

X Peersapje

Sorry, maar ik heb niet voor andere topics gekeken :blush:

Misschien heb je hier wat aan:
klik
klik
klik

Je kan van die pilletjes bij de apotheek halen (dan blijf je rustig) . Dat doet mijn zus ook altijd als we gaan vliegen.

X

@fuckyeah & @whiteXchanna Thanks!!! Ik zal naar kijken enzo =)

ik ben gisteren ook terug gekomen met het vliegtuig, en ik vond er ook écht niks aan. Bij elke kleine luchtzakking of draai dat 't ding maakte klampte ik me hysterisch vast aan m’n stoel. Maarja, ik heb het overleeft en al die mensen die voor mij al gevlogen hebben ook. Je moet weten dat het vliegtuig super grondig wordt nagekeken en dat die piloten weten wat ze doen (en dat hebben ze al duizend keer gedaan). Plus als je ziet hoe rustig iedereen rond je is, inclusief de stewardessen, dan voel je je vanzelf rustig worden. (Ikzelf werd pas rustig toen ik al m’n favoriete liedjes luisterde op m’n ipod). Plus neem ook iets mee om te lezen, ofzo, dan leid je jezelf een beetje af, en hoef je niet voortdurend te staren uit 't raampje. Veel succes en nog een fijne reis! (:

Ik vertrek maandag middag naar Bulgarije en ga voor het eerst vliegen. Eerlijk gezegd maak ik mij eigen niet zo druk om het vliegen, alleen ben ik bang voor oorpijn. Maar misschien kan je proberen je gedachten te verzetten door een boek mee te nemen?

Jaa, ik neem ook een boek mee en een puzzelboekje enzo. Maar ik denk dat als ik eenmaal in het vliegtuig zit, dat dan alles wel goed komt… Maar ik weet van mezelf dat als ik in die vertrek-hal zi te wachten, ( met die rode banken ) dat ik mezelf dan helemal op zit te jutten over niks eigenlijk… terwijl dit niet de eerst keer is, maar de 2de ( de vorige keer was het ook echt erg )

Ik heb niet echt vliegangst, tenminste dat is nooit vastgesteld maar ik ben echt als de dood voor vliegtuigen en dus ook vliegen.
Vaak wordt ik ook helemaal misselijk en krijg ik buikpijn en moet ik dus ook vaak naar het toilet en vaak wordt ik ook wat witjes of juist helemaal rood. Vooral wanneer we opstijgen ben ik bang, maar eenmaal in de lucht ben ik niet bang.

Dus, wanneer ben je bang? Wanneer je in de lucht zit, wanneer je gaat opstijgen etc. of alles?

Ik vliueg al sinds dat ik een babytje ben. (Mijn opa en oma wonen in het buitenland, eerst woonden ze in bonaire, nu in spanje) Van de 1,6 miljoen vluchten die er plaatsvinden gaat er maar ééntje mis. Dat betekend dat de kans op een ongeluk met je vliegtuig 1,6 miljoen is. Dan zijn er ook nog eens een helehoop veiligheidsmogelijkheden in het vliegtuig, je bent goed beschermd!’

Het kan zijn dat je turbilentie krijgt, dan wiebelt het vliegtuig een beetje. Ik vind dat stiekem ook nog best spannend, maar je moet weten dat dat helemaal normaal is en dat de piloot alles nog onder controle heeft.

áls er iets mis gaat met het vliegtuig, kunnen ze meestal nog wel een noodlanding maken.

In de 14 jaar dat ik heb gevlogen is er nog 0 keer iets mis gegaan!
Vliegen is de veiligste manier van reizen. Er gebeuren veel meer ongelukken als je in de auto zit!

Nou, van tevoren, als we naar de gate toe lopen krijg ik het benauwd en zo. Als we eenmaal in het vliegtuig zitten ( taxieen enzo. ) dan begint het weg te trekken en als we opstijgen en in de lucht zitten is het alweer over. maar het gaat eigenlijk het meest om de spanning van het vliegen. Dus van tevoren.

Wooooow een op de 1.6 miljoen o_O Thanks je stelt me wel een beetje gerust :wink:

Dan moet je jezelf kalmeren, alleen ik weet niet echt hoe haha :slightly_smiling_face:
Zorg voor afleiding of ga een gesprek aan met andere mensen, of met je ouders, broertjes/zusjes etc. Vooral aan andere dingen denken, dus niet aan ‘oh jee, zometeen gebeurd er dit en dat.’ Dan krijg je scenario’s in je hoofd en dat moet je juist voorkomen. En misschien helpen van die pilletjes wel, dan wordt je wat rustiger en kalmer.

@fuckyeah Okee afleiding it is. Nu nog alleen even kijken hoe ik mij 4,5u ga vermaken :slightly_smiling_face: bedankt =)

^ een spannend boek is erg goed, je zit zo in je boek dat je alles om je heen vergeet!
Je kunt ook een film kijken op je laptop of op de televisietjes boven je. Ook heeft het vliegtuig meestal wel een blad waar je wel even mee zoet bent. Of je maakt een praatje met mensen om je heen! :grinning:

jaa ik heb nu ook al een lijstje gemaakt met allerlei dingen qua afleiding. Waar is best van baal is dat we vliegen terwijl het nog donker is :S maar goed, het word al best snel licht =)

misschien helpt het niet, maar een vliegtuig is eigenlijk het veiligste vervoermiddel dat je kan hebben!
van alle miljoenen mensen die op een jaar vliegen, sterven er veeeeeeel minder dan van alle mensen die autorijden of fietsen of wat dan ook :slightly_smiling_face:
sorry als ik je nu net bang heb gemaakt met dat sterven, maar voetgangers sterven nog veel vaker en dat betekent niet dat je nu opeens angst hebt voor wandelen toch?

Hahah, nee hoor. Ik wandel bijna elke avond nog met de hond dus daar hoef ik niet bang voor te zijn :slightly_smiling_face: maar ik heb ook heel veel gegoogeld. En daar vind je net zulke dingen. Alleen jammer genoeg helpt het niet echt veel :frowning_face:

Ik had ooit gelezen dat er meer mensen dood gaan door een ezel dan door een vliegtuigongeluk haha:p

Haha! echt waar? xD haha, had dat echt nooit geweten!