Vliegangst

Ik wil eigenlijk, als ik wat ouder ben, een wereldreis maken. Met de auto kom je natuurlijk niet zo ver, je moet gaan vliegen. En daar blijft het voor mij eigenlijk al stoppen: vliegen? noway.

Nu ben ik wat dat betreft echt een doorzetter en wil mijn vliegangst overwinnen (ik heb nog nooit gevlogen, maar het idee dat ik kan vliegen…). Mijn vader wil ons graag mee hebben in het vliegtuig, die heeft vaker gevlogen. Waarschijnlijk ga ik dus binnenkort/ooit eens met het vliegtuig vliegen. Spannend…

Hoe zit het met jullie en jullie vliegangst?

Ja, ik heb echt enorme vliegangst en dat is ook echt meteen het enige waar ik bang voor ben. Ik ben wel een keer met een vliegtuig naar frankrijk gegaan. Al had ik toen wel te veel rust pilletjes op en ik heb nog heel de reis (wauw wel twee uur) lopen janken. Ik heb voor school veel stages in het buitenland, maar voor mij geld gewoon ik vlieg alleen als het écht écht écht niet anders kan.

Ik heb totaal geen vliegangst. Ik bedenk mezelf altijd, er gebeuren meer dodelijke auto-ongelukken dan dat er vliegongelukken gebeuren. (Ja, lekkere gedachte ja :‘D) (en oh, ‘ik bedenk mezelf ALTIJD’, nu klink ik net zo’n verwend nest. Die keren dát ik heb gevlogen dan :’) )

Bij mij is het niet zozeer van dat ik bang ben dat ik doodga of whatever, maar gewoon het idee dat je er niet meteen uitkan, dat heb ik ook met treinen enzo, beetje claustrofobisch- achtig.

De kans op een dodelijk vliegtuigongeval is ongeveer 1 op 10 miljoen. Dus relax :grinning:

Ik heb ook geen vliegangst, met de auto is enger. Maar je hebt nog nooit gevlogen hé, je denkt nu alleen dat het eng is, maar uiteindelijk zal het echt reuze meevallen!

naja, ik wil je niet bang maken ofzo , maar bij mij is m’n vliegangst door te gaan vliegen juist 100x erger geworden, ik krimp nu al in elkaar als ik 's avonds in bed lig en alleen al een vliegtuig hoor, maar je moet het gewoon een keertje doen.

Vandaag ging er een knopje om: Het leven is kort, waarom zou je dingen niet uitproberen?

Ik heb het ook, maar dat komt door een persoonlijke ervaring (noodlanding),
Never dat ik ooit nog een vliegtuig instap…

Ik vind vliegtuigen verschrikkelijk. Heb nu drie keer gevlogen (dus zes keer in totaal) en ik ben er echt bang voor. Zodra het vliegtuig maar even opzij buigt om een bocht te maken denk ik al dat we neerstorten en ik tel gewoon de minuten af tot we eindelijk op vast land staan.
Ook als vliegtuigen over ons huis vliegen kun je mij ECHT niet rustig krijgen, want zodra het geluid harder wordt ben ik al bang dat het vliegtuig neerstort, precies op ons huis natuurlijk. Het is echt om gek van te worden.

Dit heb ik ook altijd! Echt heel raar… als ik dan 's avonds in bed lig en hoor een vliegtuig best wel goed, moet ik altijd even naar buiten kijken om te zien of hij niet neerstort.

Ik ben niet echt bang voor het vliegen opzich, maar wat ik geen fijn gevoel vind is dat je als je er eenmaal in zit je er niet meer uit kunt. Dus stel dat er een of andere gek zit die wat probeert te flikken, je de rest van de vliegreis nog met dat persoon in het vliegtuig opgescheept zit.

Ik vlieg elke zomervakantie, nooit last gehad van vliegangst. Maar ben afgelopen zomervakantie voor het eerst met vriendinnen op vakantie geweest, dat was natuurlijk al minder vertrouwd dan met m’n ouders, de hele vlucht zaten we in een onweersbui en moesten we 3 uur lang onze riemen omhouden. Ik vond het verschrikkelijk. Op de terugweg ging het de hele reis goed, alleen toen we gingen landen maakten we random bochten en dalingen terwijl je Schiphol heel duidelijk kon zien. De lichten gingen opnieuw aan terwijl ze al uit zouden moeten zijn i.v.m. de landing. De stewardessen begonnen zenuwachtig heen en weer te hupsen en deden het gordijntje dicht terwijl ze dit normaal nooit doen. Sindsdien vind ik vliegen echt verschrikkelijk en dat terwijl ik vliegtuigen heel fascinerend vind, weleens met m’n vader vliegtuigen wezen spotten en met een auto over de landings/start -banen van Schiphol gereden. Maar het idee dat je ergens inzit waar je niet 1 2 3 uitkomt in de lucht die zo onvoorspelbaar is, vind ik angstaanjagend. Helaas moet ik er over een maand weer aan geloven.

In januari heb ik nog gevlogen naar m’n stage in griekenland, toen heb ik 3 keer moeten overstappen - heen en terugreis - dus in 1 maand eigenlijk 6x gevlogen haha, sindsdien ben ik er niet zo bang meer voor. Het is ook niet dat ik er bang voor ben, ik ben gewoon bang voor wat er kan gebeuren, het vliegen zelf vind ik geweldig behalve als er turbulentie komt. Maargoed, eigenlijk is 't natuurlijk wel gewoon de veiligste manier, als je over straat loopt heb je nog meer kans om bij 'n ongeluk betrokken te raken dan in 'n vliegtuig :stuck_out_tongue:
En ja 't is idd een kleine ruimte, daar kan ik ook niet zo goed tegen… maarja als je iets van de wereld wilt zien moet je je daar toch over heen zetten D:

Ik heb hoogtevrees, maar niet echt vliegangst. Al vond ik het opstijgen en landen wel doodeng. En ik vind de hele mikmak van te voren heel vervelend.

Heb nog maar een keer gevlogen en van mij hoeft het ook niet al te vaak.

Ik heb ook vliegangst! De week voordat ik in het vliegtuig zit is een hel en ben ik niet te genieten. Tót ik in het vliegtuig zit… Dan accepteer ik als het ware wat er komen gaat… Want ik kan er toch niet uit :’)

Heel raar, maar dan kom ik een fase van kalmte en acceptatie. Gelukkig maar, want ook deze zomervakantie ga ik met de vliegtuig, voor 11 uur, waarvan 90% boven zee… En raad eens wat het tweede is waar ik ontzettend bang voor ben :’))) pffff

Ik heb nu 3 keer (heen en weer) gevlogen en die keren vond ik het juist geweldig, maar deze zomer ga ik in mijn eentje naar Amerika vliegen en het begint nu wel een beetje te kriebelen. Want die andere 3 keren was ik én niet alleen én de langste reis was 3,5 uur, terwijl ik nu wel 9 uur moet vliegen…

De laatste jaren ben ik eigenlijk ieder jaar wel 1 of 2 keer heen en weer gevlogen. Nooit problemen mee gehad, tot vorig jaar. Mijn laatste vlucht was alles behalve comfortabel. Het vliegtuig leek de gehele vlucht onstabiel en ik werd er echt niet lekker van… Ik had geen last van angst, maar ik was flink misselijk. Ik was ook niet de enige. Een vrouw die achter mij zat zei het ook, dat het de eerste keer was dat ze misselijk was.

Maar nee… geen angst. Ik ga gewoon zitten, pak er mijn Ipod bij en luister muziek en speel spelletjes. Zorg gewoon voor lekker comfortabele kleding.

Same, een van mijn grootste angst is verdrinken xD

Hé, dan is jouw gebruikersnaam misleidend!
Grapje.

Of eerst neerstorten met het vliegtuig om vervolgens te verdrinken.
Oké ik maak mezelf bang…