vliegangst

hallo

ik heb familie in canada wonen daar wil ik graag naar toe
en ik wil heel graag nog naar andere landen
maar ik heb enorme vliegangst als mijn ouders en zusje het hebben over een vakantie met het vliegtuig word ik eigenlijk al helemaal gek en raak in paniek omdat ik niet durf te vliegen ik heb al 3x eerder gevlogen 1e keer naar griekenland 2e keer turkije 3e keer bulgarije en de terugweg van bulgarije ging het fout toen kreeg ik al een beetje vliegangst was niet zo heel erg maar toen MH17 in het nieuws kwam werd het echt heel erg ik durf het echt niet meer
hebben jullie tips of wten jullie een site of youtube video waar ik tips vandaan haal

groetjes

Nou ja, ik vind vliegen ook echt niet fijn maar het helpt mij eigenlijk heel erg door gewoon te gaan vliegen, als we eenmaal vliegen ben ik enkel nog een beetje gespannen. Vliegen is wel het veiligste vervoersmiddel

Je moet je er totaal geen zorgen over maken. De kans dat je iets overkomt in het vliegtuig is zo klein. Er gebeurt zo weinig met vliegtuigen dat zodra er iets gebeurt het meteen in het nieuws is! Er gebeuren dagelijks zoveel auto ongelukken, maar je hoort er zo goed als niks van in het nieuws. Moet je dan bang zijn om in de auto te stappen? Natuurlijk niet! ALLES kan fout gaan in het leven, maar dat betekent niet dat we ons daardoor moeten laten tegenhouden!

Mijn tip is vooral dat in jouw hoofd te stampen. Wees niet bang om te leven. Ga je werkelijk een extreem leuke kans om naar Canada te gaan laten lopen omdat heel iniminie misschien het jouw laatste avontuur zou zijn? Zelf zou ik het echt wel weten. Gewoon gaan :wink: zodra je in het vliegtuig zit kan je toch niet meer terug.

In ieder geval heel veel sterkte ermee!

^helemaal mee eens. Er gebeuren zo weinig ongelukken met vliegtuigen, de auto is veel onveiliger. En tuurlijk was die ramp met MH17 verschrikkelijk, maar bedenk je dan ook, naar Canada vlieg je alleen over water dus misschien voelt dat al veiliger. De ongelukken dimet vliegtuigen gebeuren zijn vrijwel altijd door factoren buitenaf.
Ik zou bij je huisarts anders iets vragen om te kalmeren, en geef in het vliegtuig bij de stewardessen aan dat je het eng vindt. Ik ben 3 weken terug naar New York gegaan en het jongetje achtr mij was ook erg bang. Ze hebben hem echt enorm gerustgesteld, ze gaan daar ontzettend goed mee om.
Hopelijk kun je je over je angst heen zetten, en alvast veel plezier!

bedankt voor de tips ik ga deze zeker gebruiken

Ik dump hier mijn probleem ook even omdat dit ook een beetje met dit onderwerp te maken heeft. Ik ben niet zozeer bang voor het vliegen zelf, maar ik ben ontzettend bang dat er iemand drugs oid in mijn bagage stopt en dat ik word aangehouden en in de gevangenis beland. Ik ben hier voor mezelf heel bang voor maar ook voor mijn familie dat dit hun overkomt. Weet iemand wat ik hier allemaal tegen kan doen behalve goed opletten op m’n spullen want die mensen doen het toch vaak heel stiekem op de een of andere manier dat je het niet ziet.

Ik ben zelf vorig zomer naar canada gevlogen. Mijn broer vond het ook heel eng en heeft een soort anti stress pilletje genomen. Dit hielp wel heel goed en hij werd er een stuk rustiger van.

En net als heel veel mensen hier zeggen, de kans dat er iets gebeurd is heel klein!

@soepstengel Waarom zou iemand drugs in uitgerekend jou koffer stoppen? Naar mijn idee is die kans heel klein. Je levert je koffer in bij de band, dan gaat die dan volgens mij nog door de douane en wordt die gecontroleerd en dan gaan ze via karretjes het ruim in. De kans dat zoiets gebeurd is echt heel erg klein, maak je niet teveel zorgen!