Vlieg-noob alarm!

Ja hoi.

Ik ga over ongeveer een weekje voor het eerst op reis met het vliegtuig (jeuuuh). Ik vlieg met Ryanair. Ik heb al op de site gekeken, voor een aantal dingetjes, maar er zijn toch voor mij nog steeds veel onduidelijkheden. Dusssss, misschien hebben meiden die al eens eerder hebben gevlogen nog wel wat tips of opmerkingen voor me!

Ik reis dus met 2 stuks handbagage, een schoudertas en een klein koffertje. Nu vraag ik me een aantal dingen af over de shit die ik mag meenemen. Ik wil bijvoorbeeld wel fatsoenlijk een klein beetje shampoo mee kunnen nemen… Wordt daar super moeilijk over gedaan of is dat wel oké? En moet dat in van die aparte zakjes die dichtkunnen?

Nou ja ik zou graag misschien nog wat andere tips of dingen horen :slightly_smiling_face: dus als je iets weet brandt los!
en alvast heel erg bedankt natuurlijk !

Jep, je mag best de shampoo meenemen, zolang het maar in een verpakking zit van max. 100 ml. Officieel moeten alle vloeistoffen die je in je handbagage meeneemt in een 1l ziplock zakje, maar zo nauw wordt hier niet op gelet, maar misschien als je het spannend vind wel slim om te doen?

Ja verder geen idee wat je wilt weten? Vraag maar los hoor, ben al vaak met het vliegtuig geweest.

Veel plezier alvast!

Hi! Ik heb vaak met ryanair gereisd en volgens mij mag het onder de 50 of 100 ml in van die sealzakjes mee!

Ik zou van te voren inchecken en boardingpasses uit te printen. Als je met de auto reist ook even een parking reserveren zeg maar. Succes verder:) en veel plezier op vakantie!!

aaahw. hoop dat je klein bent met ryanair heb je bijna geen beenruimte dus bereid je daar maar vast op voor…

Je vloeibare dingen, dus makeup/shampoo/deo mogen per zakje 100ml zijn. Hier wordt echt wel naar gekeken en anders word het gewoon weggegooid.
Ik zou je wel gewoon houden aan die regel voordat je straks alles weg kan gooien.

Als je de site van KLM bekijkt, die is al vrij streng. Ryan Air komt daar ook zeker bij in de richting qua vloeistoffen etc.

Oja een tip: Je mag best een flesje water meenemen, maar hij moet leeg zijn bij de security, erna kun je 'm gewoon weer vullen in de wc en mag 'ie mee in het vliegtuig.

Niet zo zeiken over de beenruimte, het is niet alsof je met ryanair 12 uur vliegt :’)
Aanstellers. :slightly_smiling_face:

Is er een limiet aan zakjes dat je mag meenemen? en geldt die regel ook voor bijvoorbeeld doosje oogschaduw of iets in die richting?

das ook weer niet nodig. Sommige mensen krijgen ook snel kramp in hun benen.

Maar ik ben niet zo groot dus veel last zal ik niet hebben

Heel erg bedankt iedereen voor de tips :grinning:

Doosje oogschaduw niet, dat is poeder en dat mag gewoon zonder limiet. Alleen vloeistoffen doen ze moeilijk mee.

Wow rustig. :")

Je mag 1 zakje van 1l. Maar let wel op, het mogen dus alleen verpakkingen van max 100ml zijn, niet een grotere verpakking waar waarschijnlijk 100ml of minder in zit.

Oke dat word dus zoveel mogelijk poeder producten meenemen haha

Waarom neem je niet gewoon een koffer mee i.p.v. twee keer handbagage? Dan kun je gewoon aan vloeistoffen e.d. meenemen wat je wilt…

Sommige vliegtuigmaatschappijen vragen extra geld voor ruimbagage, bovendien kost het ook meer tijd al je aankomt om je bestemming.

Bij Ryanair moet je daarvoor betalen, zo’n 30 euro gok ik. Zou ik zelf dus ook niet doen als ik het met handbagage af kon, haha! Zelfs KLM vraagt nu geld voor bagage bij Europeese vluchten geloof ik.

Heel dom hoor maar het schoot mij ineens te binnen dat mama haar lippenstift in haar handbagage ook in zo’n ziplock tasje moest doen. Is wel jaaaaaren geleden dus misschien dat iemand dit kan bevestigen of ontkennen haha