Vlek op lens

Ik heb een compactcamera, een vet chille, maar er zit een vlek op m’n lens waardoor die nu een stuk minder chill is. Die vlek is op elke foto te zien. Niet op het LCD scherm maar wel op de computer. Als ik naar de lens zelf kijk zie ik die vlek niet zo 123 zitten, maar ik zie wel méérdere vlekjes. Gewoon viezigheid, kweet niet.

Hoe kan ik die vlekken eraf halen? Heb al geprobeerd met m’n mouw te wrijven maar daar wordt het alleen maar erger van 0_0

brilpoetsdoekjes?

Even naar de fotograaf in je buurt gaan en vragen of hij je lens proper maakt. Je ma onder geen enkele omstandiheid zelf de vlek er proberen af te halen. Dan krijg je krassen en maak je het enkel erger.

ik had dat ook!
ik had hem meegenomen naar het strand en toen was er vocht in gekomen ofzo en toen zag je ook steeds een vlek. vet irritant.
is wel vanzelf weggegaan.

uhh je kan proberen te blazen. xD
of met een doekje voorzichtig proberen. verder weet ik het ook niet.

Kost het geld om het bij een fotograaf schoon te laten maken?

Kunnen brilpoetsdoekjes kwaad?

Ik heb hier ook reinigingsdoekjes voor LCD schermen, TFT, toetsenborden, e.d.
Kan het daar mee? Er zit bronopol en octhilinone in (conserveer middel ofzo 0_0)

Het vreemde is trouwens dat de vlek op macro foto’s niet te zien is. Op macrofoto’s lijkt het meer alsof er een witte waas over de hele foto heen zit. :confused:

Brilpoetsdoekjes kunnen geen kwaad want anders zouden ze ook krassen maken op een bril. (lijkt me best logisch)
En nee ik denk niet dat het geld kost om die schoon te laten maken, tenzij hij echt een grote schoonmaak zou moeten krijgen

Ja brildoekjes
heb ik ook

K zou t niet doen met die vochtige brilpoetsdoekjes, dat heb ik een keer gelezen dat dat slecht is.
Gewoon met zo’n stoffen brillenpoetsdoek, zo’n hele zachte gaat t t beste denk ik!

zeker niet zelf doen. gewoon naar een fotograaf gaan

De vlekken zijn eraf, heb die reinigingsdoekjes van m’n vorige post gebruikt. Werkte prima, m’n foto maakt weer foto’s net als eerst en er zitten geen krasjes oid op :].