Vlees eten

In de allerhande staat een gerecht met konijn, me moeder was helemaal verbaasd en ieuww wat vies en zielig enzo maar eigenlijk vind ik het helemaal niet zo raar, waarom is een konijn meer waard dan een koe of een varken? Die eten we ook zonder schuldgevoel.

Zou jij een konijn, eend o.i.d eten, waarom wel/niet?

En wat vinden jullie dan van hond en kat eten?

Ik wel eens konijn op. Was best wel lekker…

Nee, ik zie hond en kat en konijn als huisdieren die je voor de gezelligheid hebt, ik zou dat nooit eten.

Ik eet een konijn niet omdat ik het smerig vind maar ik eet het ook niet uit principe. Het voelt als een huisdier en die eet ik liever niet.

Daarbij eet ik alleen ‘diervriendelijk’ vlees, en dan voornamelijk kip.

Nou om eerlijk te zijn vraag ik nooit wat voor vlees er op me bord ligt want dan wil ik niet meer dus ik heb geen idee of ik het ooit heb gegeten :")

Dit. En misschien is het hypocriet, maar ik eet ook geen wild of vlees waaraan je kan zien dat het een dier is geweest, bijvoorbeeld omdat er nog bot aan zit.

zoals kipkluifjes?

Ik heb wel eens konijn op maar ik vond het niet zo lekker en als ik het me goed herinner had ik ook echt zo’n poot… meh

Nou ja ik eet sowieso nooit vlees en ik zou ook geen konijn eten. Maar goed konijn eten is heel zielig mede omdat ze er natuurlijk heel schattig uitzien en een koe eigenlijk niet. Maar hé, konijnen zijn ook dieren net als koeien, ik zie konijnen niet echt als huisdier al heb ik er zelf één. Maar er leven er ook heel veel wild.

Ja, zulke dingen eet ik niet. Spareribs heb ik bijvoorbeeld ook nog nooit gegeten, ik weiger :’)

Ik heb er geen probleem mee om bijv konijn te eten ook al is dat een huisdier. Ik zou dan wel geen kat/hond eten maar dat is omdat dat hier niet gedaan word.

Ik eet gewoon al het vlees, naja als ik het lekker vind dan. Ik heb er echt geen probleem mee met wat voor dier het nu is. Ik ben gek op paarden maar ik eet ook gewoon paardenvlees. Ik doe daar niet zo moeilijk over

Ik vind het altijd raar als mensen wel een koe eten maar een konijn opeens zielig vinden. Ik ben van mening dat ieder dier even zielig is.

Jullie zeggen konijnen zijn dieren voor de gezelligheid maar je hebt ook wilde konijnen en trouwens ook wilde honden enzo.

Varken vind ik alleen prettig om te eten als het er niet meer uit ziet al een varken dan krijg ik veel minder schuldgevoel :frowning_face: Konijn zou ik niet zo snel eten , ik zie ze niet echt als eten …

En wilde katten en wilde koeien en zo’n beetje wilde alles, maar dat neemt niet weg dat je het in je hoofd wel associeert met een huisdier.

Ik heb 1 x konijn gegeten, vond het best wel lekker. Smaakte een beetje naar kip ofzo :’)

En dat neemt niet weg dat het allemaal wel gewoon dieren zijn

Kat en hond zou ik niet eten, puur omdat ik die echt als huisdier zie. Eet ik het een keer per ongeluk, jammer dan maar ik zou er niet mee zitten.

Ik zou het gewoon eten