Vlag uithangen

ben eigenlijk best wel eens benieuwd of jullie thuis de vlag nog uithangen, met koninginnedag, 4 mei & 5 mei? Ik heb namelijk het idee dat dit steeds minder wordt, wat naar mijn mening best jammer is want als dit nu al niet meer gebeurd wat blijft er dan van over over bijvoorbeeld twintig jaar?

Normaal wel, maar m’n vader had dat ophangding eraf gehaald toen hij ging schilderen, dus dit jaar niet. :’)

Ja, doen we wel. Alleen ik kreeg dat ding niet op halfstok :thinking: dus vandaag maar niet :tipping_hand_man:

Wij wel.

Bij ons hangt 'ie wel uit!

Nee, wij hebben geen vlag en ook niet zo’n ding waar de vlag in moet :angel:

Hier hangtie ook halfstok.

Hier hangt ie uit en ik vind dat dat inderdaad ook wel een soort van verplichting moet worden. Het hoort er gewoon bij.
Hier in de straat vlaggen er maar iets van 6 van de 20 ofzo, ik snap het niet.

Nee, we zijn net terug uit Parijs en we hebben geen zin om voor 1 dagje dat ding op te hangen :’)

Inderdaad het wordt ook steeds minder, natuurlijk moet een ieder het zelf weten maar je bent wel inwoner van Nederland en ik vind het gewoon een stukje respect.
Eigenlijk zouden ze iedereen een vlag + houder moeten geven want veel mensen hebben ook geen zin om hem bijvoorbeeld te kopen.

Ja wij hebben hem altijd uithangen als het een dag is dat je je vlag uit mag hangen.

@PARTYSHANK, wij kregen zo een vlag + houder gewoon bij het huis. :slightly_smiling_face:

up :slightly_smiling_face:

Bij ons hangt ie ook altijd. Bij mij in de straat hangen meestal maar 3 vlaggen, erg jammer.
Ik liet 'm alleen net wel bijna naar beneden vallen haha.

Nouja, wij kunnen m wel uithangen maar niemand ziet het? Wij wonen 150 m van de weg af en onze tuin is voor ons huis waar onder andere ook bomen staan :’) dus dat heeft niet zoveel nut

Het wordt gewoon steeds minder en das best zonde. Heel veel mensen o.a. uit mijn klas kunnen met een tentamen van geschiedenis niet eens antwoorden op de vraag: Wat gebeurt er op 4 mei. Nou sorry maar dat vind ik echt slecht, het hoort naar mijn idee toch echt bij je algemene ontwikkeling. maargoed, interessant om te horen of jullie de vlag nog uithangen! (:

Wij hadden het wel in onze oude buurt, maar nu niet meer.

Bij ons hangt ie ook gewoon!
vind t wel stukje respect