Vkb gescheurd .

Hallo :slightly_smiling_face: ,

Ik ben Manon, 14 jaar. Ik ben nieuw hierzo. Hier komt mijn verhaal, of eigenlijk vraag.

Ik heb 3 weken geleden mijn voorste kruisband (Vkb) gescheurd… Dus ik wou hier misschien vragen of er mensen zijn die ervaringen hebben met de revalidatie/operatie en zo ja, mij misschien meer informatie kunnen geven =D. Zou heel fijn zijn aangezien ik best bang ben voor de operatie ! :dry:

Ik heb er geen verstand van, ennik ken ook niemand die dit heeft. Weet je of ze de operatie gaan dorn onder plaatselijke verdovsing of algehele verdoving? Bij de laatste hoef je al helemaal niet bang te zijn, je bent dan buiten bewustzijn, doordat je door een kapje moet ademhalen en dan in een soort van slaap valt. Bij de anderen krijg je een prik vlakbij de plek waar je geopereerd moet worden. De prik zel doet een beetje pijn, maar daarna voel je niks meer, maar je blijft wel bij bewustIjn

Succes!

Ik heb wel regelmatig dat ik m’n lies verrek. Het advies van mijn huisarts is om op die momenten niet meer te lopen dan dat noodzakelijk is om m’n lies zo min mogelijk te belasten.
Sinds ik meer ben gaan lopen is het wel minder geworden (training).