Vitamine D

Hoi,
Ik heb van iemand gehoord dat Vitamine D goed is voor je humeur?
(Hiermee bedoel ik: Als je bijvoorbeeld even in een dipje zit, dat dat dan goed is voor je.)
Klopt dit ook?
Je hebt Vitamine D voor volwassenen en voor kinderen,
Je haargroei gaat er als het goed is ook sneller door.
Zijn dezelfde effecten ook zo bij het potje voor kinderen? Ik ben namelijk nog geen achttien en ik nam even snel een kijkje bij de schappen van de etos en daar zag ik enkel voor baby’s en kinderen en voor volwassenen staan. Niet zeg maar een bepaalde leeftijd of dergelijke c:

Ik denk dat de inname van vitamine D helpt bij je humeur als je van te voren een laag vitamine D gehalte hebt. Wat ik wel weet is dat een te laag vitamine D gehalte kan leiden tot depressies. Verder maakt je lichaam zelf ook vitamine D aan m.b.v. zonlicht.

Ik weet niet wat jou leeftijd is, maar ik denk wel als je boven de 12 bent je gewoon de volwassenen vitamine D kan gebruiken.

Vitamine B is goed voor je haar en huid, vitamine D voor zover ik weet niet. Verder heb ik er geen ervaring mee … Dus zie t maar als een upje :slightly_smiling_face:

En dat gaat heel goed in combinatie met calcium. Ik zou kijken welk eten rijk is aan vitamine D in plaats van een potje pilletjes kopen.