Vitamine A tegen acne

Haaaaaj

ik wil even aan jullie vragen of jullie ervaring hebben met Vitamine A, en dan gebruikt tegen acne. Ik weet wel dat het tegen rimpels ofzo werkt, maar mijn moeder is er heilig van overtuigd dat ik eens Vitamine A tabletten of creme moet gebruiken. Ik wil liever aan de Yasmine maargoed. Iemand ervaringen of aanraders?

xoxo

Nope . Dus gwn Up :d

Ik zou gewoon voor Yasmin pil gaan.
Ik heb nog nooit gehoord dat Vitamine A tegen acne is. Althans niet in de ‘slik vitamine A pillen en je bent van je puistjes af’ zin.

Bij iedereen helpt wel wat anders tegen acne. Zelf nog nooit van vitamine a gehoord dat dat zou werken maar je kan het proberen toch? je kan altijd drna nog naar de dokter. is je moeder ook blij

Ja, indd eerst proberen!
De Yasmine is toch alleen maar hormonen enzo. Kan je beter eerst kijken of die vitamine A werkt :grin:

Ik heb nog nooit gehoord dat vitamine A daar tegen werkt… maar goed proberen kan geen kwaad toch? Je kan daarna altijd nog aan de pil :slightly_smiling_face:

Als je acne een hormonale oorzaak heeft (wat waarschijnlijk wel het geval is), is er weinig kans dat die vitaminetabletten of -creme zullen helpen. Met de pil zou je er binnen een paar maand zo goed als volledig vanaf zijn. Als laatste redmiddel is er nog altijd roaccutane. Helpt bij iedereen.

Ik heb ook ineens last van puistjes (nogal shit, nooit gehad en nu word ik 18 en krijg ik ineens puisten), ik ging naar de dokter en kreeg een creme mee met idd vitamine A erin. Moet alleen zeggen dat het bij mij niet goed helpt en ik er binnenkort weer heen ga om een andere pil te vragen.
Maar opzich zou vitamine A dus wel iets tegen puistjes moeten doen.

vitamine A creme kan helpen bij acne. vit A slikken helpt niet, dan moet je vit.B hebben.

Vitamine A legt als ware de talgklieren plat, het helpt dus wel heel goed, het is ook een variant op het werkende bestanddeel in Roaccutane, wat toch wel als best werkende middel tegen acne wordt gezien onder dermatologen. Je moet dat trouwens niet ongelimiteerd gaan slikken, want er zitten nogal wat bijwerkingen aan als je er veel van slikt.

Mensen begin daar maar niet mee te smeren. Heb t 3 dagen volgehouden en toen hingen de vellen aan mn kin. Niet goed dus.

Klopt, maar dat moet je ook niet in je hele gezicht smeren he. Ik heb dus dat goedje van de dokter en dat moet echt alleen op de puistjes zelf en de kleine gebieden er om heen. En dan nog kan ik het niet elke dag gebruiken omdat ik dan een hele droge huid krijg.
Als je 1 keer per 2/3 dagen smeert en met mate smeert zal het best helpen. Niet meteen zeggen dat het slecht is ofzo :wink:

Ik heb het ook met een wattenstaafje gedaan en alleen op mn puistjes. Maar als dan me hele gezicht rood word en gaat vervellen…

roaccutane is een soort van vitamine A, het is er namelijk van afgeleid.

http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/roaccutane.htm => staat in de bijsluiter

yasmine? is Diane niet voor acne?
Vitamine A kan wel werken maar ik raad antibioticakuur aan, werkt vele beter, gewoon briefje vragen bij dermatoloog.