Visum Nederland

Hoi!

Zijn er hier meiden die ervaring hebben met het verkrijgen van een Nederlands visum of paspoort?

.

Ik heb er geen verstand van, maar je mag mij altijd noten om je verhaal kwijt te kunnen. :slightly_smiling_face:

Nee. Het gaat om iemand die niet Europees is maar wel in Europa wil blijven, en dan in het bijzonder Nederland. Hij heeft nu een visum tot juli om in Portugal te blijven. Zodra dat verloopt kan hij niet meer reizen en is hij illegaal in dat land. Als ze daar achter komen of als hij probeert te reizen dan wordt hij naar Brazilië teruggestuurd en dat wil hij niet.

Maar in principe wilt hij ook niet meer studeren want hij is klaar met school en qua werk is hij fotograaf dus werkt hij vooral voor zichzelf. Hij heeft wel familie in Nederland wonen.

NC

Sorry dan kan ik je helaas niet helpen. Ik ‘ken’ wel mensen die wel vergunning hebben gekregen maar ik weet daar niet veel van. Misschien kan je het in het rechtsgeleerdheid topic vragen.

Voor een visum moet hij contact opnemen met de Nederlandse consulaat vanaf zijn geboorteland. Over paspoort weet ik niet, maar dat is ook veel meer gedoe dan het krijgen van een visum.

Om een Nederlands visum te krijgen moet hij het regelen in Brazilië?? Weet je dat zeker? Als je in Nederland een referent hebt mag het ook hier geloof ik.

Ik weet niet hoe het in brazilië geregeld is, ik heb alleen ervaring met Mexico. Maar als het goed is moet hij dan bellen met het Nederlandse Consulaat in Brazilië, en vervolgens moet hij zijn paspoort + een brief naar dat adres sturen met wat hij in Nederland gaat doen en hij moet kunnen aantonen zijn zaken financieel op orde te hebben. Maar de eerste stap is sowieso bellen met het Nederlands consulaat in Brazilië en die verteld hem dan verder wat hij moet doen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/visa/vraag-en-antwoord/hoe-vraag-ik-een-visum-voor-nederland-aan