Visitekaartje

Hee! Ik wil misschien visitekaartjes uit printen, een keer. En daar dan mijn website met foto’s op zetten, momenteel heb ik mijn portfolio zegmaar op hyves staan, maar het is ook zo lelijk om dan op je visitekaartje te hebben staan:

naamvanjesite.hyves.nl (ik doe het even zo, anders maak ik reclame haha)

Dus mijn vraag: Weet iemand een goede, licht ‘professionele’ site waar je je portfolio op kan zetten, of hoe ik het anders kan doen? Flickr heb ik, 500px ook… maar ik weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken :slightly_smiling_face:

Ehm je heb geloof ik ook van die .tk domeinen maar ik weet niet of je daar nou voor moest betalen of niet.

Ja die kon je gratis aanmaken, maar ik twijfel al een lange tijd welke site het handigst daarvoor is, ik denk zelf 500px.com maar ik weet niet of dat fijn kijkt/is voor ‘bezoekers’

wat is je flickr? :stuck_out_tongue:
wel, ik heb een portfolio site gemaakt op wix.com
de lay outs waar je uit kan kiezen zien er heel professioneel uit, vind ik. Ze zijn ook heel makkelijk om mee te werken. Maar in je adresbalk blijft wel staan:
wix.com/naam/naamvanjesite
(je kan wel naar je eigen domeinnaam gaan door te betalen :slightly_smiling_face:)

Oke, ja wix.com vond ik een beetje vaag werken haha, kan aan mij liggen hoor. Ben niet zo heel slim met zulke sites.
Mijn flickr is:
http://www.flickr.com/photos/ellenphotographs/

Flickr is niet echt representaties voor op een visite kaartje. Ik zou even kijken naar een wix website en daar dan een .tk aan koppelen zodat je jou url .tk krijgt. Staat in ieder geval een heel stuk netter dan een flickr.

Oke! Ja met dat .tk domein had ik ook in gedachte, maar bij wix.com zijn mijn foto’s heeeel blokkig, daarom vond ik het niet zó. Hoe zou ik dat kunnen verhelpen?

Formaat en dpi van je foto. dpi moet 72 zijn en je formaat zou ik zeker 800x600 doen.

ARgh, wix.com is te moeilijk voor mij haha, alles loopt vast en de kwaliteit krijg ik niet beter… jammer! :frowning_face:

Ik vind Wix nou juist echt helemaal niks… Er staat dan altijd dat logo van Wix op je site, en het werkt met Flash of zo? Ik vind ze helemaal niet professioneel aan doen, eerder 500px!

www.weebly.com

Heb je verschillende lay outs,
Waarvan 2 (vind ik zelf) erg mooi voor fotografie,
Ik heb er zelf ook 1…

Nee ik heb nu inderdaad 500px gedaan alerion :slightly_smiling_face:

Jup, weebly is ook heel mooi. En argh er was er nog 1…

OOHJA! http://carbonmade.com/ !
Vind ik zelf heel fijn en makkelijk, ik weet alleen niet of het wel professioneel overkomt haha :stuck_out_tongue_winking_eye: maar in ieder geval een goeie site!

Oh ja carbonmade heb ik ook nog gebruikt ooit hehe. Dat was wel mooi!

je kan oook is kijken op
www.myV.com

Facebook?
Ik heb een facebookpagina waar al mijn foto’s opstaan. Het simpelste van allemaal vind ik persoonlijk: gewoon uploaden en hup, iedereen die je volgt zien ze direct. Ik heb ook Flickr, wix, 500px enzo… Maar dat vind ik nogal ‘onpersoonlijk’ op mijn facebookpagina kunnen ze zien hoe ze me kunnen contacteren, komen ze informatie te weten, zien ze waar ik mee bezig ben (wanneer ik een shoot heb) ideaal om jouw te volgen. Wan ze vinden je pagina ‘leuk’ en dan zien ze op hun facebook staan wanneer ik iets post. Een site moet je altijd opendoen ed.
Sinds ik een facebook pagina heb heb ik ook meer verzoeken gekeregen voor shoots omdat ze je in ‘levende’ lijven zien zeg maar, ze zien wat je bezighoudt andere hobby’s, het voelt aan voor hen dat je de persoon wat meer kent dan via een gewone site.

Maar dat is mijn mening natuurlijk :wink: ik kan geloven dat er veel tegen zijn (:

Nog iets: facebook is niet zoals hyves of netlog ofzo. Er zitten veel volwassene op en zelfs organisaties (fanta, andere fotografen, bekende mensen, artiesten,…) En veel mensen hebben facebook, natuurlijk niet iedereen. Dat zou wel een minpunt kunnen zijn want dan zien ze je pagina wel niet…

PS: sorry voor een late reactie/up ofzo :slightly_smiling_face: