visie van een vrouw nodig

Beste mensen, ik heb uw advies nodig. Ik weet niet wat ik moet denken of doen …

Ik zal de historie bondig proberen te schetsen. Anderhalf jaar geleden leerde ik via internet iemand kennen waarmee het van meet af aan geweldig klikte. Ze was echter nog maar enkele maanden weer single en had heel wat zorgen omtrent het tweejarige dochtertje, de pa deed nogal lastig, en stond op dat moment totaal niet open voor een relatie. Ik begreep dat, we hadden heel wat dates, en werden heel close.
Op den duur begonnen we het dochtertje meenemen, en telkens waren dat pràchtige dagen. Ik begon echt van haar en haar dochtertje te houden. Zij van haar kant, bleef twijfelen, had bindingsangst, maar daar had ik allemaal begrip voor. De eerste 6 maanden van dit jaar, waren prachtig. We groeiden naar elkaar toe, dat gaf ze ook toe, en vlak voor de zomer zouden we op reis gaan, 10 dagen. Dat is dan ook gebeurt, een fantastische reis gehad, een heel avontuur die we samen beleefd hebben. Na de reis, vroeg ik toch wat duidelijkheid omtrent ons, want ik begon hen, na al die wekelijkse afspraken, en de reis, echt als mijn gezin te beschouwen. Ik ben al 6 jaar single, misschien meer omdat ik té kieskeurig ben, maar met hen had ik éindelijk alles gevonden wat ik wilde in het leven. Maar, daar had ze wel gelijk in, het was een beetje meer “gewoonte” geworden, er zat geen vuur meer in … volgens mij hebben we té veel gedate en gedaan samen, zonder de volgende stap te zetten. Maar … die volgende stap, bleef ze maar uitstellen.

Haar antwoord op die vraag van me, was dat ze niet meer verliefd was, dat we teveel broer en zus geworden waren … ze kon er heel moeilijk over praten en opeens ging ze op zoek naar “een vent in haar leven” … terwijl ik me héél erg in de put voelde. Ik heb dan het contact verbroken, puur uit zelfbescherming, al heb ik haar maanden aan een stuk gemist.

Anderhalve maand geleden kreeg ik een sms van haar, dat zij de band tussen ons miste, en of dat bij mij ook zo was. Natuurlijk was dat zo bij mij. Dus we zijn stilletjesaan weer beginnen afspreken, hebben al heel wat zaken gepland, misschien zelfs een nieuwe reis. Het klikt weer als nooit tevoren. Na een afspraakje, heb ik haar gemaild dat ik het jammer vond dat we nooit besloten hebben om de rest van ons leven samen te zijn. Zij heeft daarop geantwoord dat ze dat niet kan beloven.

Maar … dat is écht moeilijk voor mij … wat moet ik toch doen? Ze blijft op zoek naar een vent … terwijl de beste vent die ze ooit zal hebben, vlak voor haar neus staat. Met haar en haar dochter wil ik de rest van mijn leven samen blijven. We hebben zo ongelofelijk mooie momenten samen … ik begrijp het gewoon niet dat zij naar iemand op zoek is? Haar kleine dochtertje (3jaar ondertussen) ziet ook mij ongelofelijk graag. Dat kindje heeft zelfs onlangs gevraagd of ik haar papa was (met haar echte papa heeft ze geen contact meer). Ik zou het zo ongelofelijk graag worden !
We hebben al gepraat over een nieuwe reis. En dat zou weer éven prachtig en leuk zijn … maar ik ben bang om dat echt te boeken. Wat als ze plots toch haar droomvent tegenkomt? Welke slag van de hamer zal ik dan krijgen? En … wat als we die reis ondertussen vastgelegd hebben?
Ik wil haar niet weer uit mijn leven, zoals we enkele maanden gedaan hebben (de hele zomer), en zij wil dat ook niet. Maar moet ik mezelf toch niet beschermen? Ik weet niet wat ik moet doen. Echt niet. We zijn soulmates in het kwadraat … maar we zijn maatjes geworden. De pure vlinders waarnaar ze op zoek is, hebben bij ons geen kans gekregen omdat ze een emotioneel wrak was op het moment dat ik haar leerde kennen. Maar het klikt zo geweldig goed tussen ons en we hebben ondertussen een band die ongelofelijk is.

Kan ik iéts doen zodat ze mij ook weer eens vanuit een ander standpunt zou bekijken? Of … bescherm ik beter mezelf?

Help :frowning_face:

Ik heb geen idee wat je kunt doen eigenlijk. Je kan die vrouw ook niet dwingen. Ik weet het ook niet.

Verder wil ik niet lullig doen maar het is girlscene, Het staat in de regels dat jongens wel mogen meelezen maar niet mogen posten/en of account aanmaken.

Het lijkt net alsof deze tekst vertaald is naar het nederlands ofzo… Sorry if I’m wrong, maar er zit hier een vreemd luchtje aan…

ik zou mezelf beschermen. en haar eenbeetje negeren. want zo ziet ze misschien wat je voor haar betekent.

Je bent 33? Ik weet niet goed wat ik moet zeggen… kan je misschien anonieme briefjes schrijven met jou geschiedenis, jeugd, en zo’n leuke herinneringen? Zodat ze jou bekijkt vanuit een ander perspectief? Ach ik weet het niet. Ik ben dan ook nog maar 16… ik weet niet wat een alleenstaande moeder zou denken.
Het lijkt me wel dat ze de aandacht misschien miste, toen ze je eerder weer contacteerde na de paar maanden stilte. Misschien kan je haar best eens met rust laten en haar negeren…

Sorry, maar staat Girlscene soms ergens in een mannenblad aanbevolen? Ik vind het zo vreemd dat volwassen mannen hier om raad komen vragen. Ok, ik snap dat je advies wil, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat meisjes van gemiddeld 13-18 jaar, mannen van boven de 30 kunnen helpen met relatieproblemen.

Ligt het aan mij, of zijn er de laatste tijd wel erg veel mannen/jongens die op girlscene advies vragen. Misschien kun je dit beter op het Viva forum of iets dergelijks vragen, daar zijn met name vrouwen, hier veelal meisjes.

Ze is niet verliefd en zal het ook nooit worden. Ik weet niet of dat ligt aan het feit dat ze een emotioneel wrak is, maar ik denk dat je je inderdaad beter zou beschermen. Je kan altijd weer de vriendschap oppakken als je erover bent en eventueel iemand anders bent tegengekomen.
Ik geloof best dat je de perfecte man bent voor haar, zo ken ik er ook wel al een paar. Maar hoe zeer je het ook wilt, als er geen verliefdheid is, heb je geen goede relatie.

Stop being a Nice Guy™.

u kunt maar beter naar womenscene gaan ofzo… :stuck_out_tongue:

Dit.
En tja, het is tegen de regels.