Virusscanner

Ik ben op zoek naar een goede, betrouwbare virusscanner maar dan wel gratis. Geen proeftijden, gewoon voor altijd. Ik wil graag een goed beschermde laptop hebben maar heb niet echt een goed budget om er voor te kunnen betalen. Vandaar dat ik het hier even wou vragen, ik hoop dat iemand (die er verstand van heeft) kan helpen.

Alvast thanks!

Ik gebruik gewoon altijd Windows Security Essentials (dat is gewoon Windows Defender, staat waarschijnlijk al op je pc) en voor andere zooi gebruik ik Malwarebytes Anti-Malware.

Ik gebruik Avast free antivirus, en af en toe een keer Malwarebytes

Malware Bytes. Al werkt die volgens mij tegenwoordig ook met proefperiodes van 30 dagen, maar als je gewoon een torrent van de volledige versie download, kun je hem voor altijd gebruiken.

Windows Defender gebruik ik al heel lang niet meer, want die werkt gewoon niet. Die ziet echt alles over het hoofd. Scan ik vervolgens met Malware Bytes, komt ‘ie van alles tegen. :’)

Heel erg bedankt voor de reacties allemaal!

MalwareBytes is meer een tool toch en niet echt een virusscanner? Is dat dan wel genoeg zeg maar? Of moet je er ook een virusscanner naast hebben?