viool

ik ben opzoek naar een nieuw leuk instrument dat ik wil bespelen.
Ik vind viool wel grappig, dus ik ben even rond gaan kijken op internet.
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een 1/2 viool, en een 3/4 viool en een 4/4 viool en al die andere? want ik zie dus echt nauwlijks verschil…

Het verschil is de grootte. Kleine kinderen beginnen met een 1/2 bijvoorbeeld en daarna een 3/4 en dan een 4/4. Heeft dus met je lichaam, lengte van je armen te maken.

dat is het verschil in de grootte van de viool, de meeste beginners zijn nog redelijk jong (sommige pas een jaar of 4) en die krijgen dan een kleinere viool dus bijvoorbeeld 1/4 (daar ben ik zelf ook mee begonnen) en met het groeien moet je steeds een grotere maat nemen. En nu heb ik 4/4, dus een hele viool, eigenlijk de ‘normale’ grootte.

^Het kon ook niet anders dan dat jij hier ook ging reageren :stuck_out_tongue:

HA ik wist het! hahaha

oke
en moet je ook echt lessen nemen om het te leren? want ik speel ook gitaar maar daarvoor heb ik ook geen les en dat gaat prima.

dat zou ik wel doen ja, anders kom je waarschijnlijk niet zo ver. Je hebt echt begeleiding nodig om een goede houding en goede techniek te ontwikkelen.

Ik denk dat lessen wel nodig zijn, want viool is een instrument waarbij techniek heel belangrijk is, anders kan je last krijgen van je polsen en je nek.

Leuk dat je het wil leren!

ok thx

ik speel ook viool, en lessen zijn echt nodig!
't is wel een heel leuk instrument haha :slightly_smiling_face:

ja, dat wel. maar ik ben zelf niet zo dol op lessen… dus ik neem liever een instrument die ik zelf kan leren bespelen.

^Dan zou ik zeker geen viool oid gaan spelen. Zonder lessen ben je 5 jaar bezig een beetje uit te vinden hoe het moet en heb je waarschijnlijk een polsontsteking en een verneukte schouder opgelopen door een slechte zelfaangeleerde techniek. Het is ook niet zo motiverend dan, omdat je erg moeilijk vooruit gaat. Ik zou dan eerder een instrument als piano, gitaar, blokfluit of een drumstel kiezen. Dat is veel makkelijker zelf aan te leren.

piano en ukelele kan ik al redelijk en gitaar zelfs al best goed. Verder wil ik wel graag gaan voor een snaarinstrument gaan, dus ik moet nog even op zoek gaan.
ik vond zelf steeldrum ook wel heel leuk. maar dat is heel duur en ook erg lastig.