Vingers zwellen op bij het sporten

Hé,

ik heb een probleempje.
Iedere keer dat ik sport (ik doe voornamelijk wandelen met een behoorlijke pas er in), zwellen mijn vingers enorm op. Ik kan dan sowieso geen vuist maken en ze zijn echt twee keer zo dik en doen gewoon pijn. Mn vingers bewegen wil dan haast niet meer.

Weet iemand waaraan dit kan liggen en wat je er eventueel aan kan doen?

Ik weet al dat van mn handen boven mn hoofd houden en gezwel al sneller weg gaat (het bloed loopt er dan sneller uit), maar dat duurt alsnog wel minstens een kwartier nadat ik gestopt ben met het sporten.

Ik zou er even mee naar de huisarts gaan. Ken het niet, maar denk dat het aan je doorbloeding kan liggen bijvoorbeeld. Het is iig niet de bedoeling:P

Ik heb dat al als ik de hele dag ga winkelen, krijg ik mijn ringen niet meer af haha! Dan laat je je handen te lang gewoon naar beneden hangen waardoor al het vocht enzo naar je vingers toe loopt, ze zijn dan dus lekkerlijk opgezwollen omdat alles naar je vingers en handen loopt. Door tijdens het wandelen regelmatig je armen en handen goed te wapperen en te gebruiken verminderd dit al. ook helpt het om met je vingers steeds je duim aan te raken…weet je wel…eerst je pinke tegen je duim, dan je ringvinger, middelvinger, wijsvinger, duim, en weer terug…

Wat voor sport doe je?

dat heeft mijn pa heeeeel erg als het warm weer is… misschien komt het daardoor? door de warmte?

^ gebeurt net zo veel in de winter. Volgens mij juist zelfs meer.

Voornamelijk wandelen met een flinke pas er in en soms zwemmen, maar dan heb ik er niet zo last van.

ik zelf heb dit vaker op de meest verschillende momenten maar bij mij is het een allergie ( weet alleen nog niet waarvoor precies alleen dat het een “stofje in de lucht” is ) na enkele bezoekjes aan de huisarts tabletje voorgeschreven gekregen, en daarmee trekt het na een minuutje of 10 meteen weg!

bij jou had ik het eigenlijk over je lichaamswarmte :stuck_out_tongue: maar je kan idd beter naar de dokter gaan, aangezien je ook pijn heb…

@Ichdrasil; Dat is dan heel normaal dat je handen opzwellen, eigenlijk. Je houdt namelijk je handen naar beneden en door de beweging in je armen bij het lopen stroomt meer bloed naar je vingertoppen. En als je een flink snelle looppas hebt stroomt je bloed ook nog eens sneller waardoor het net iets meer kan opzwellen.

Maar als het erge pijn doet misschien even langs de huisarts, want dat is vervelend. Een klein beetje pijn hoort bij opgezwollen vingers. Ik had het zelf regelmatig op vakantie, maar nu bijna nooit meer.

Zal ik dan maar wandelen met mn handen in de lucht? haha

Haha kun je proberen ja. Misschien ook wel goed voor je arm spieren. Krijg je ook niet van dat slappe vel.

Het kan heel goed je doorbloeding zijn, maar ik zou toch even naar de huisarts gaan.