Vingers knakken.

Hoi.

Ik ben erg verslaafd aan om m’n vingers te knakken. ik weet dat het slecht is maar ik kan niet stoppen, het gaat automatisch. Hebben jullie tips? alvast bedankt! :bowing_man:

doe handschoenen aan.

echt ik haaaaat mensen die hun vingers knakken

hier heb je niks aan.

Misschien een tip: Elke dag dat je je vingers niet geknakt hebt doe je een knikker (evt. iets anders ) in een potje en als je er 10 hebt mag je iets leuks voor jezelf kopen! En zo verder tot 50.
Ook kun je de mensen om je heen vragen of ze er willen op letten als je je vingers knakt.

In principe is het knakken van je vingers niet erg. Ik heb dat namelijk bijna elk uur met mijn enkels anders kan ik niet lopen.
Ook heeft mijn vriend dat aldoor met zijn knieën en zijn rug.

Enfin, de dokter zei dat het gewoon ‘‘lucht’’ tussen je gewrichten is dat vastzit waardoor het moeilijker is om je gewrichten te bewegen.
(niet echte lucht natuurlijk, maar zo zei hij dat zodat ik het begreep) het is dus niet schadelijk.

Ik deed het ook heel vaak vroeger maar toen begon ik er steeds meer op te letten omdat het echt pijn begon te doen je kan aan je vrienden/familie vragen of ze je willen waarschuwen wanneer je weer je vingers wil gaan knakken.

hmm dat helpt meer met nagelbijten volgensmij

Ik moet altijd alles knakken anders gaat het vast zitten(vooral bij mijn ellebogen en heupen heb ik dat) dus sorry geen tips.

Het is idd niet erg maar alle tics gaan jezelf op een gegeven moment irriteren. Vraag mensen om je erop aan te spreken. Als je van een tic af wil moet je dat echt echt willen en nooit denken: nou mag het wel even hoor :wink:

Als je je vingers knakt, jezelf bevelen om er mee te stoppen. Als je het echt wilt moet je er wat voor over hebben. Je kan het tegen je vrienden/familie zeggen zodat ze je kunnen helpen. Als ze het zien kunnen ze zeggen dat je moet stoppen.

mijn vriendin knakt haar vingers, haar rug en haar nek.
vre-se-lijk!