Vingeren ontmaagd?

Als je vingerd ben je dan ontmaagd?

Nee daar heb je een piemel voor nodig

Edit: in het geval van een vrouw-vrouw relatie zal je dat voor jezelf moeten bepalen

Nah, ik denk dat verschillende mensen daar verschillende ideeën over hebben. Dat zul je voor jezelf uit moeten maken. De een vindt dat je daar inderdaad een penis voor nodig hebt, de ander vindt van niet.

Ik wist niet dat er nog zoveel meisjes waren die waarde hechten aan het ‘ontmaagden’. Dit is iets wat bedacht is om vrouwen slecht te laten voelen en mannen op te hemelen, dus verzin lekker zelf wanneer je vindt dat je ontmaagd bent of niet. Of denk er liever nog gewoon niet over na.

Nee. Ontmaagding is penis in vagina. Niet vinger in vagina of tampon in vagina of komkommer in vagina. Alleen door een penis kan je ‘‘ontmaagd’’ worden want ontmaagd worden betekend dat je seks hebt gehad. Niet dat er iets in je is gebroken want dat hele maagdenvliesverhaaltje is gewoon iets verzonnen zodat meiden geen seks hebben voor het huwelijk ofs.

Officieel heb je wel een maagdenvlies, maar dit kan ook scheuren tijdens het vingeren, tampongebruik of zelfs tijdens paardrijden of turnen. Je bent ontmaagd als je voor het eerst geslachtsgemeenschap hebt gehad.

Dan ben je helaas verkeerd voorgelicht… er is geen maagdenvlies. Als je nog geen seks hebt gehad is je vagina nog nauw, en samen met ontzettende spanning en niet nat genoeg zijn kan het gaan bloeden. Dit is voor iedereen anders.

Maagd zijn is iets dat door de maatschappij gecreëerd is om vrouwen te controleren en hen slecht te laten voelen over zichzelf. Niets meer, niets minder.

Veel mensen zien ontmaagden als penis in vagina, maar niet iedereen heeft die dingen/ niet elke relatie is heteroseksueel.

Zie het gewoon als “seks stappen”, als in je hebt al gevingerd met iemand, punt uit.

Ik snap echt de hele shit rond het maagd zijn niet, alsof je “onpuur/gebruikt” bent, het heeft zo’n negatieve connotatie.

he-le-maal mee eens!

:wink: vind het ook raar dat het alleen penis en vagina is, dus lesbische koppels (die bv geen voorbinddildos gebruiken) zijn dan voor altidj maagd?

laten we gewoon erop houden: je eerste seksuele handeling met iemand anders is een ‘ontmaagding’ (ookal vind ik de benaming ‘maagd’ en ‘ontmaagding’ even grote BS) m.a.w tampon,komkommer, bezemsteel -whatever floats your boat- tellen niet mee omdat het onder masturbatie valt.
maargoed, ik denk dat we een hele discussie topic kunnen maken met ‘wat is maagdelijkheid’ en het hele stigma errond.

Let wat beter op met bio :wink:

Een maagdenvlies bestaat wel degelijk hoor. Het is echter gewoon geen vlies. En het kàn inderdaad ook inscheuren. Hoe kom je erbij dat de maagdenvlies niet bestaat?

Je haalt me de woorden uit de mond, haha. Het is inderdaad geen vlies, meer een soort randje. Maar het bestaat inderdaad echt wel. Hoewel het niet perse hoeft te bloeden bij de eerste keer seks.

Sommige vrouwen hebben het niet.

Maar dat betekent niet dat het niet bestaat.

Haha ja oke true that. Maar ik dacht ik zeg het even.

Hai, Je geeft eigenlijk het antwoord al zelf… er is geen vlies. Het is meer een soort randje maar dat is niet een vlies te noemen. En ja uiteraard kan dat inscheuren. Dat gebeurt wanneer het wat nauw is en als je niet nat genoeg bent kan het ook kleine scheurtjes geven. Als je vaker seks hebt gehad is het opgerekt, maar dat randje zal er altijd blijven (weliswaar opgerekt). Als je het zo bekijkt zou je dan over ontmaagd kunnen spreken? :wink:

Nou, ik reageerde op jouw reactie ‘er is geen maagdenvlies’. Die is er dus wel. Het is geen vlies, maar zo heet het wel. Het heet gewoon maagdenvlies dus bestaat het ook en is het er wel. wat valt daar over tegenin te gaan? :stuck_out_tongue:

Je hebt gelijk… het heet wel zo en het is er niet. :bowing_man:

Lol ben je nou sarcastisch aan het doen? Ik zeg juist dat het er wel is. Het is alsof je zegt ‘de twaalfvingerige darm bestaat niet. Want het heeft niet echt vingers’. Misschien een beetje een flauwe vergelijking maar het is wel ongeveer hetzelfde.