vinger verbrand

Dat zou ik dus níét doen.

doe ik ook niet
straks krijg ik een dikke infectie en moet mn vinger er af :crazy_face:
nee grapje

dat kan wel kloppen, maar brandnetels en zonnebrand is eerste graadsverbranding, het is dus wat rood maar voor de rest is de huid nog gewoon heel. bij de ts’er is dit niet meer het geval, want ze heeft blaren. hierbij moet je er geen tandpasta of wat dan ook maar op smeren.

Dit helpt echt, maar als je al een blaar hebt dan ben je al te laat, dan helpt het niet meer.
Dat moet je gelijk doen nadat je het een minuutje onder lauw water hebt gehouden.

Het enige wat je nu kan doen is eventueel de blaar openprikken, want de blaar gaat uiteindelijk toch open en dan heb je precies dezelfde pijn. Dat hoeft dus niet, het kan. Verder is het gewoon een kwestie van wachten tot het geneest.

En trouwens, de mensen die tandpasta raar vonden: Dat leerde ik op een brandwondencursus dus dat is gewoon heel normaal.

Bovendien zijn alle brandwonden die niet worden veroorzaakt door de zon vaak een tweedegraads brandwond, wat deze waarschijnlijk ook is dus zal er niets ernstig gebeuren, het duurt alleen 4 tot 6 weken tot het echt genezen is en je houdt er waarschijnlijk een litteken aan over.

Dat je vinger er afvalt slaat nergens op, dat kan niet eens bij brandwonden.

Ik zou het gewoon laten zoals het nu is, en niets meer aan doen. Niks erop smeren en zeker niet doorprikken! Gewoon even doorbijten

erop plassen, behalve als je vlees te zien is zeg maar. :’)
ja dit is serieus. ;’)

doorprikken toch wel na een tijdje? dan gaat de druk eraf?

oh auw, ik snap 't ! Ik had even geleden m’n vinger ook verbrand , en het was echt zo’n klein plekje maar het deed zooooo’n pijn.
Ik heb er gewoon ijs tegen gehouden.

ja ik heb ook zoiets van, hoe kan zo klein iets, zo’n pijn doen o.o
maar ik hou er idd de heletijhd ijs tegen aan, en nu komkommer
dat helpt ook wel

tandpasta heb ik net wel gedaan, het hielp wel een beetje
en open prikken juist wel, dan kan het vocht eruit en gaat de druk eraf
mn moeder had een aantal jaar geleden allebij dr bovenbenen verbrand, en de blaren hingen gewoon van het vocht, en die moesten ook elke dag opengeprik worden, gewoon met een speld die even warm is gemaakt een klein prikje maken.

Ja, maar dan heb je het over brandwonden die je niet zomaar eventjes in het huishouden oploopt. =)

En de blaar gaat straks toch uit zichzelf open, dus je kan hem wel doorprikken.

Bovendien, een normale blaar kan je ook gewoon doorprikken, dan ontsteekt ie ook niet. Wel een steriele naald gebruiken natuurlijk en niet met je blaar in zand en vuil etc zitten, dan komt er viezigheid in en dan gaat het ontsteken, maar dat leek me wel logisch dat je dat dan niet doet hé?

nou zo debiel ben ik nou net weet niet nee
wie pakt er dan ook iets vast waar net op gekookt is :crazy_face:
al moet ik zeggen dat de pijn minder word en er ook geen blaren komen?

Ach, ik heb wel vaker ongelukjes gehad met verbrandingen, vandaar dat ik besloot maar een brandwondencursus te doen, haha.
Maar als de pijn minder wordt is het goed, dan is het waarschijnlijk al aan het genezen. Geen blaren is helemaal mooi, mocht er toch nog eentje komen, kan je hem dus wel doorprikken als je wilt. Het verlicht de druk en dus ook de pijn =)

Dat is niet voor brandwonden,
dat is voor kwallenbeten.

Als me oma der vinger verbrand of iets anders, houd ze die onder 't gas. Ik weet niet precies waarom maar 't schijnt te helpen…niet te lang natuurlijk!

nooit doen! je huid is dan zo warm geweest, als je er met ijs tegen aan gaat is de kans dat het afsterft nogal groot…

ja, gewoon lauw water dus.