Vinger uit de kom?

Hey meiden,
Ik heb jullie hulp echt nodig! Zaterdag heb ik een hockeywedstrijd gespeeld en kwam mijn hand tussen 2 sticks, toen ik hierna naar m’n vinger keek, zag ik een wit puntje, en toen ik eraan voelde, was het een bot. Ik had al vrij snel door dat deze hier niet hoort, en ik heb het gekoeld enzo, en verder geen pijn gehad. Nu is het 3 dagen verder, en heb ik geconstateerd dat m’n vinger scheef staat, en dat bot wat uitsteekt doet pijn als ik erop druk. M’n vinger is ook een beetje blauw, maar niet dik, alleen een beetje scheef. Het doet geen pijn en ik kan er ongeveer alles mee doen.
Het pobleem is nu dus dat ik echt doodsbang ben voor dokters en naalden etc, en ik weet dat het pijn doet om het recht te zetten. Als ik op een bepaalde manier m’n vinger beweeg, voel ik ook wel een spier of zenuw, maarja. Ik heb van mensen gehoord dat dit vanzelf over kan gaan, als ik m’n vinger laat rusten, maar, ik geloof er niet helemaal in dat dat kan, maar ik durf het echt niet recht te laten zetten. Dus, mijn vraag, kan dit inderdaad met een spalk vanzelf overgaan, of moet ik het echt recht laten zetten? Alvast bedankt ! :blush:

Ik denk dat een dokter je het beste hiermee kan helpen! Wel erg vervelend.

Als je het laat rechtzetten ben je er gewoon gelijk vanaf en heb je er na een weekje (denk ik) geen last meer van. Gewoon even langs de dokter gaan en je angst op de achtergrond zetten. Voor je het weet is het alweer gedaan en kun je naar huis.

Nou ik denk dat als je je bot kan zien dat het niet vanzelf over gaat. Of ik moet er een heel verkeerd beeld van hebben maar het klinkt niet echt gezond. Dusss ik zou proberen je angst op zij te zetten en toch naar de dokter gaan. Succes!

hoi!
Ik heb het ehlers danlos syndroom, wat eigenlijk gewoon inhoud dat alles heel snel uit de kom gaat. Het is heeeel belangrijk dat je zo snel mogelijk naar de dokter gaat! Je pezen rekken steeds verder uit, wat betekend dat het veel vaker uit de kom zou schieten. In je handen zitten alleen pezen en die kun je niet makkelijk terug trainen… terug zetten doet echt geen pijn met verdoving, en als je echt geen spuit wilt, kun je vragen om een roesje. Hou er dan wel rekening mee dat je dan nuchter moet zijn!
ga zo SNEL MOGELIJK naar de dokter!!

Veel succes!

Hier moet je echt mee naar de dokter inderdaad, nu overstrek je eigenlijk je pezen en spieren en daardoor zal hij in het vervolg sneller eruitschieten omdat je spieren en pezen verslapt zijn.
Het kan ook heel iets anders zijn, maar ik zou sowieso een foto laten maken om dit uit te sluiten.
Je kunt beter 1x er even doorheen gaan dan dat je het straks bij elke hockeywedstrijd hebt!

Ik wist niet dat je daar een verdoving voor kon krijgen, had ik nog nooit gezien, want een spuit vind ik nog erger dan het terugzetten denk ik… Maar super bedankt, dan ga ik morgen meteen even bellen!

Ga alsjeblieft naar de dokter. Die kan het rechtzetten en dat zal even vervelend zijn, ja. Maar als je het laat voor wat het is krijg je er op den duur alleen maar meer last van!