Vinea/Simbo Vakanties

Hey meiden,

Zijn er mensen die dit jaar op vakantie gaan met Vinea of Simbo?
(www.vinea.nl www.simbo.nl)
Of ervaring met een van deze twee hebben en mij er wat over kunnen vertellen? (Algemene dingen zoals de reisleiding, alcoholgebruik etc. maar ook prijs-kwaliteitverhouding.)

Ik ben 17 jaar en zou op vakantie gaan naar België met vriendinnen. Maar dat gaat niet meer door wegens ruzie. Daarom zit ik er aan te denken om met Vinea of Simbo mee te gaan.

Ik zou sowieso met Vinea meegaan, ik ga daar zelf ook al jaren mee op vakantie en alles is heel goed geregeld! Ben zelf nog nooit met Simbo meegeweest, maar heb van een aantal vriendinnen wel negatieve verhalen over Simbo gehoord… De reisleiding van Vinea is in al mijn jaren altijd heel gezellig geweest, en de prijs-kwaliteitverhouding vind ik goed. Je betaalt wel best veel geld voor een Vinea vakantie, maar ik vind dat je er ook echt wat voor terug krijgt. Alcoholgebruik weet ik niet zo heel veel over, het ligt er gewoon aan met welke reis je meegaat, want met de “uitgaanvakanties” mag je sowieso drinken. Drinken onder de 16 is alleen wel echt verboden zegmaar, maar dat is logisch.

Ah oke, dan ga ik met Vinea. :slightly_smiling_face: Thanks!

Ik zou ook met Vinea meegaan, ik ga er ieder jaar op zeilkamp en het is super geregeld en ben je het helemaal met houdjebek (:stuck_out_tongue:) eens

Ik ga dit jaar voor het eerst met Simbo mee. Ik ga naar Zweden, kijken hoe dat is. Maar ik vind het echt super eng haha, ik ben een heel verlegen, onzeker meisje… En nu ga ik alleen met zo’n groep mee…
Maar goed, we zullen wel zien hoe het gaat…

En hoe is het gegaan? Ik ben benieuwd!

Ik ben zelf met simbo een week naar Frankrijk en een week naar Spanje geweest! Ik heb echt een top tijd gehad!! Ik heb zoveel leuke mensen ontmoet. De week in Frankrijk was een actieve week en ik heb hier echt supervette dingen gedaan. Alles was juist heel erg goed geregeld. In Spanje was het veel minder goed geregeld. Het was soms een beetje een chaos omdat er 35 mensen aan de reis meededen en het maximum eigenlijk op 20 stond… De regels op de camping waren ook heel erg streng, dat was echt niet leuk. Maar de awesome mensen, het strand en het lekkere weer maakten heel veel goed! Als iemand vragen heeft, stuur me gerust een berichtje :wink:

Ik ben op zeilkamp geweest met Vinea toen ik iets van 14 was, het was echt heel leuk. Aardige begeleiders ook.

Toevallig dat ik het lees, maar ik heb een redelijke vakantie gehad.
Wees blij dat het een grote groep was, wij waren met z’n 6en in totaal (dus met leiding erbij)…
Totaal geen type mensen waarmee ik om ga, allemaal veel jonger.
Maar doordat we veel deden heb ik me vermaakt. Al was ik heel blij dat ik thuis was.
Stiekem vind ik het jammer dat ik zo veel voor deze vakantie heb betaald. En Simbo heeft ook genoeg boze telefoontjes van mij gehad. Ik heb de enquete ingevuld, ook niet al te positief.
Ik vind het prima dat ze uiteindelijk de groepen samentrekken, 13-16 en 16-19. Maar ik was de enige uit de laatste groep. Dan vind ik dat ze moeten laten kiezen wat diegene wil. Ik had er dan voor gekozen om niet mee te gaan. Ik heb bewust gekozen voor een vakantie met leeftijdsgenoten en vervolgens is er geen leeftijdsgenoot.
Als ik met Vinea was mee gegaan wel, maar ja, dat weet je van te voren niet.
En de camping was ook niet spectaculair…

Dus tip:
Informeer heeeel goed en vaak voor je de keuze maakt. Kies bewust.

sowieso vinea!! ben zelf 3 keer met vinea op kamp geweest en alle 3 de keren echt een toptijd gehad. je zit in niet te grote niet te kleine groep van je eigen leeftijd, iedereen is super aardig, leiding is echt geweldig, en na een week heb je echt zo’n goede band met iedereen dat je niet meer naar huis wilt haha.
je bent 17 dus ga je met een 16-19 groep en als je een vakantie kiest waarbij je uitgaat mag je wel drinken volgens mij, maar er is natuurlijk wel leiding dus het is niet de bedoeling dat je kotsend in de tent ligt na uitgaan haha.