Vinea Jongerenvakantie, ervaringen?

Hoi allemaal,

Is er hier iemand al eens een keer met Vinea op jongerenvakantie gegaan, en hoe was dat?
Ik zit te twijfelen om mee te gaan met één van de vakanties Kos (16-20), Jesolo (16-20), Italiaventura (15-20) of Blanes (15-20) deze zomervakantie.
Geen van mijn vriendinnen kan jammer genoeg mee, dus ik zou dan alleen zijn.
Is dat raar of zijn er meer jongeren die dat doen?

Alvast bedankt! :relieved:

Ik ben 3 keer met vinea op vakantie geweest, één keer binnen Nederland en de laatste twee keren in Spanje, L’Estartit. Ik heb het alle drie de keren erg naar mijn zin gehad, al was de laatste keer wat minder omdat de groep heel erg klein was. De eerste keer Spanje waren we met een groep van ruim 30 man, de tweede keer met maar 7.
Verder is het helemaal niet gek om daar alleen heen te gaan, volgens mij gaat minstens de helft alleen.

@Baliloon oh dat lijkt me inderdaad wat minder, als je in zo’n kleine groep terecht komt. In ieder geval bedankt voor je antwoord! :slightly_smiling_face:

@typfoud daar heb je denk ik wel gelijk in ja. Toevallig, misschien komen we uiteindelijk nog wel in dezelfde reis terecht haha :stuck_out_tongue:

Iomersae de kleine groep was nog niet zo’n probleem, meer dat het niet zo mijn types waren en dat je in een grotere groep meer keus hebt. Maar vaak zijn de bestemmingen waar je met vinea/simbo heen gaat van die plekken waar zat andere jongeren komen dus dan hoeft de kleine groep alsnog niet zo erg te zijn haha.
Trouwens, als jullie op zoek zijn naar een vakantie waar je wat meer vrijheid hebt zou ik eerder voor een vakantie van simbo dan van vinea kiezen. In L’Estartit gingen we veel om met een groep van simbo en die hadden gewoon veel meer vrijheid dan wij, mochten langer stappen en mochten veel meer zelf bepalen wat ze gingen doen.

Ik ben 2x mee geweest. In dezelfde leeftijd. Ik vond het heel erg leuk toen ik 16 en 17 was! Heb er echt vrienden voor het leven gemaakt. Ben niet zo’n diehard uitgaantype dus we maakte het niet heel laat meestal tussen 2 en 3 gingen we weg. In Hongarije trouwens wel eigelijk vaak rond 3 uur. En de laatste dag mochten we het bij beide vakanties zelf weten.

Het nadeel is wel dat je tussen 9 en 10 meestal opstaat voor het ontbijt… de excursies naar grote steden zijn trouwens heel leuk!

`Wauw, dit lijkt me leuk!

Ik wou dit jaar ook op vakantie, maar een vriendin van mij waar ik eigenlijk mee zou gaan die kan niet. En andere vriendinnen zitten vastgekleefd aan hun vriend. En om alleen te gaan in mijn uppie zag ik niet zitten.

Dus dit hou ik even in de gaten.

Typfoud ehm de eerste keer waren er dacht ik 4 jongens en 9 meisjes, de tweede keer 20 jongens en 10 meisjes en de derde keer 3 jongens en 4 meisjes.

Klinkt herkenbaar… :expressionless:

Haha nee ik ga helaas helemaal niet op vakantie, mijn vriendinnen en ik worden het namelijk nooit eens. Ik wil heel graag naar Griekenland, Canarische eilanden, Oostblok, Kroatië, Portugal… en zij naar Spanje, Turkije en dan voorallll llioret de mar. haha.

Wat trouwens wel zo is bij Vinea mag je qua alcohol alleen licht alcoholische dranken, dus geen mixjes.

Ik ga dit topic ook maar eens in de gaten houden.

Ik vond de groep waar 20 jongens en 10 meisjes waren juist heel erg chill haha, jongens zeuren veel minder. En tussen die 10 meisjes was al een heel gezeik over jongens en wie met wie ging en blablabla. Ik wil niet weten hoe dat was geweest als er dubbel zo veel meisjes als jongens waren geweest :’)

Trouwens wat Elayne zei over dat je alleen licht alcoholische dranken mag was bij mij niet zo, we konden daar bestellen en drinken wat we wouden. Wel is het zo dat je als je te bezopen bent (dus echt helemaal ladderzat) de volgende keer/keren niet meer mee uit mag.

Lijkt me tof. M’n vriendinnen hebben dit jaar allemaal een vriend en daarom gaan ze niet mee. Ik volg het topic even.

Hmm volgens mij klopt sowieso dat van het roken niet. Bij mij zat de staf tijdens het uitgaan zelf op het terras te drinken en te roken, of ze waren zelf ook aan het feesten.

Hoe meer ik erover lees hoe liever ik wil gaan eigenlijk :)Ik zit nu nog te twijfelen tussen Kos, Jesolo en Blanes… Moeilijk!

Misschien idee voor groepsapp met mensen die misschien alleen willen? Dat je in ieder geval al iemand kent ofzo

Mij lijkt het ook echt leuk! Alleen of ik in mijn eentje durf te gaan… Ik ben best verlegen aangelegt als ik iuemand niet ken :"D

Ik ben 14 en ga waarschijnlijk de ‘rondreis’ door Nederland maken. Het is een redelijk actieve vakantie maar dat vind ik juist leuk. Mijn ouders doen nooit echt actieve activiteiten in de vakantie dus dit is eens wat anders. Het is niet de eerste keer dat ik op een kamp ga, ik ben wel eens op pony kamp geweest, maar nog nooit met een organisatie als vinea. Ik hoop in dit topic wat ervaringen op te doen.

@serenity ja lijkt me op zich best een goed idee! maar ik weet nog niet naar welke vd vakanties ik wil en wanneer enzo.

@demi dat komt vast wel goed, ik heb het idee dat er best wel veel alleen gaan hoor! :slightly_smiling_face:

Ik wacht even af of ik iets leuks tegenkom, en tegen die tijd het geld er voor heb :slightly_smiling_face:

Ik denk 19 voor de jongste kinderen en dan hoe ouder de groep hoe ouder de begeleider of zoiets… Ik denk niet dat een 19-jarige een groep van 15-20 mag leiden :wink: