Vindt je havo C&M met wiskunde C gewoon het 'pretpakket'?

Vindt je havo C&M met wiskunde C gewoon het ‘pretpakket’?
  • Ja.
  • Nee.
  • Geen antwoord/misschien.

0 stemmers

Vindt je havo C&M met wiskunde C gewoon het ‘pretpakket’?

Bij ons kun je kiezen voor een C&M pakket zonder wiskunde, dus ook geen wiskunde C, en veel mensen noemen dat inderdaad een pretpakket bij ons op school. Maar stel je bent echt superslecht in wiskunde, is dat pakket alleen maar fijn. Ik zou het zelf nooit kiezen, ookal ben ik best slecht in wiskunde

Nee totaal niet. :’) Dat hoor je echt heel vaak inderdaad maar voor mensen die goed zijn in natuurkunde/scheikunde etc en juist heel slecht in ak/gs en talen zou het toch juist heel moeilijk zijn

Heel eerlijk? Ja.
Maar misschien is dat een vooroordeel, eigenlijk kan niemand dit beoordelen (tenzij je natuurlijk bijvoorbeeld eerst NT en toen CM hebt gedaan, of andersom. En dan nog is iedereen verschillend).

Edit: Dan moet ik erbij zeggen dat het niet per se om HAVO gaat omdat ik zelf VWO doe, maar puur het pakket.

Ligt eraan. Als je dan alleen muziek en tekenen erbij hebt en geen taal ofzo, dan is het wel een beetje een pretpakket.

Ik heb C&M zonder wiskunde en economie gekozen, DAT is een pretpakket. Ik neem aan dat natuurkunde, scheikunde en biologie je niet liggen. Prima toch.

Nee, net alsof talen niet moeilijk zijn.
En over muziek: dat is mijn meest drukke vak, lang niet altijd pret.

Iedereen z’n eigen ding. Ik zit nu in 6VWO en ik wed dat een groot deel van de leerlingen met NT/NG een stuk makkelijker slaagt dan wanneer zij CM zouden hebben. Als je je echt inzet voor je school en er het beste uithaalt, wat je ook voor niveau/pakket/richting doet, dan mag iedereen trots zijn op wat hij of zij doet vind ik!

Ik heb geen muziek meer gehad in de bovenbouw.

Niet echt, ik ben wel van plan om C&M te gaan kiezen met wis A of C, omdat ik daar gewoon echt niet goed in ben. Maar ik wil wel graag alle talen :slightly_smiling_face:

Ik heb CM met wiskundeA, aardrijskunde, duits en beelden
Als het opnieuw moest zou ik zo weer hetzelfde gedaan hebben!

en als biologie/scheikunde/natuurkunde/economie je niet ligt of als je het gewoon niet leuk vind, waarom zou je er dan je beroep van maken?

vind

Ik heb C&M zonder wiskunde, economie, natuurkunde, scheikunde en Frans :’)

Echt een rot pakket, waardoor ik heel veel opleidingen niet kan doen… Voornamelijk omdat ik geen wiskunde heb.

Muziek? huh dat hebben wij niet eens op school. :flushed:

Alleen in klas 1 en 2, één uurtje in de week

En dan mag je enkel op een keybordje rammen

Dat verschilt. Als je het doet uit luiheid, dan wel natuurlijk.
Als je het doet omdat deze vakken je beter liggen en meer aansluiten bij je interesses (en mogelijke vervolgopleiding) dan is er niks mis mee. Voor veel mensen zijn talen moeilijk genoeg.

Ik geloof sowieso niet in het zogenaamde ‘pretpakket’.
Ik doe havo, ik schijn ook het ‘pretpakket’ te hebben, zie ik zelf anders.
Ik heb het nog steeds niet makkelijk op de havo!

Nee, ik heb CM met de vakken: aardrijkskunde, filosofie, geschiedenis, duits, maatschappijwetenschappen, engels, maatschappijleer en nederlands. Dat zijn echt geen ‘‘pretvakken’’ (er is ook geen kunst bij). Ik kon wiskunde niet meer kiezen dus dat doe ik na het diploma nog even. Maar ik vind CM echt geen ‘‘pretpakket’’.

Nee. En dat muziek en tekenen ‘pretvakken’ zijn is ook echt niet waar. Het zal ook wel aan de school liggen, maar als je op mijn school muziek hebt moet je daar heel veel vrije uren in stoppen en haal je echt geen voldoende zonder moeite te doen. Voor tekenen zal het in de meeste gevallen wel hetzelfde verhaal zijn.

Achteraf denk ik dat het voor mezelf ook beter geweest zou zijn als ik C&M zou hebben gekozen, het had een hoop gescheeld als ik nog enige interesse in de vakken had gehad en ik denk dat ik die vakken ook beter kan leren (omdat het me waarschijnlijk beter ligt). Ik moet er wel bij zeggen dat ik vwo doe, hoewel ik het verschil tussen C&M op vwo en C&M havo niet zie.

Ik zou dat zo graag willen, maar ik doe VWO…