vindt hij me leuk of gebruikt hij me? tis moeilijk...

Ik heb een ex, waarmee ik nogsteeds veel contact heb. Het is uitgegaan, omdat hij geen tijd vrij wilde maken voor mij en we erg veel ruzie hadden. Toen kwam het er ook nog eens bovenop dat hij met een ander bezig was de laatste 2 weken van de relatie :rage:. Toen is het uitgegaan en ik was best opgelucht.
Maar toen ging ik met vrienden chillen, die ook zijn vrienden zijn en kwam hij alweer snel in mijn leventje. Naja, ik mag hem nogsteeds, dus zo erg vond ik dat niet. Ik kan het erg goed met hem vinden.
Het probleem is dat hij veel flirt met me op app en in real life en als we met z’n tweeën chillen dan wordt het te gezellig en zoenen, knuffelen en stoeien we. zelfs nog een keer seks gehad. Ik dacht dat hij me terug wilde. Zo deed hij ook en af en toe deed hij vaag.
Nu heeft ie een paar keer gezegd dat het eigenlijk niks meer wordt volgens hem, maar toch blijft hij flirten en wil hij afspreken en uiteten en zeilen etc. We kijken vaak terug op onze relatie (de leuke dingen) en we praten er erg veel over. Ik wil hem nog wel terug en hou nog van hem, ondanks wat hij me heeft aangedaan. Hij zegt dat hij met zichzelf heeft gevochten met de keuze tussen mij en het meisje waarmee hij me verraadde. Ik weet echt niet hoe hij erin staat. Ik kan er geen touw aan vast knopen.
help me alsjeblieft!
iemand ervaring?

xxx

Vraag om duidelijkheid en hak anders knopen door

Ehm lijkt me niet erg goed relatiemateriaal.

ik heb al om duidelijkheid gevraagd, maar hij zegt eerst van niet en dan weer wel en dan weer niet etc. Ik vind het moeilijk om knopen door te hakken, want ik mis hem dan enorm en dit is de enige manier waarop hij me aandacht geeft en knuffels en kusjes enzo. Het doet me wel pijn dat hij me zo gebruikt en voel me afhankelijk…

Hem van alle sociale media blokkeren en geen contact meer mee hebben. Hij gebruikt je.

en vrienden zijn? Want we kunnen het wel goed vinden. Moet ik wel eerst 100% over hem heen zijn om sterk in mn schoenen te staan. Of is dat geen goed idee?

je bent meer een soort sex buddy i think

Als jullie vrienden zijn, en dingen gaan doen, eindigt het toch met zoenen en seks. Ik zou ermee stoppen.

Ik zat in precies dezelfde situatie, je wordt gebruikt, ik denk dat je dit ergens zelf ook wel weet maar het niet wil toegeven ofzo. Uiteindelijk ben jij degene die eindigt met een gebroken hart o.i.d. beter stop je er gelijk mee…

Ik ben zo blij dat je me snapt. Ik weet het ook, maar het is zo moeilijk om los te laten als je echt om iemand geeft. hoe zou ik dit rustig aan kunnen stoppen, zodat ik het rustig kan verwerken en kan loslaten? Want dat in 1x werkt dat niet voor mij

Ik kan zeggen dat je al het contact moet verbreken. Dat is alleen een zware zware klus. Daarbij is contact verbreken ook wel moeilijk als hij ook bij die vriendengroep hoort waardoor je hem weer ziet. Als je jezelf leed wil besparen moet je toch afstand houden, je kunt gerust leuke dingen doen, dat is niet verboden. Maar besef als je verder gaat dat je hem weer leuk gaat vinden. Ik denk dat het pijn doet als hij toch met een ander weg loopt straks, want hij is vrij in wat hij doet. Om die pijn te voorkomen zal ik toch afstand houden, hoe moeilijk dat ook is. Bouw het af, je mag gerust nog met hem appen of dergelijk maar kap het een beetje af als hij flirterig doet. Als dit allemaal geen zin heeft zou ik goed met hem praten en moet je zeggen hoe jij je erbij voelt.
Ik hoop dat dit helpt

Vraag hem om duidelijkheid

Hij gebruikt je.

iedereen kan wel zeggen dat hij je gebruikt maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. ik denk dat hij op dit moment misschien niet toe is aan een vaste relatie, en misschien denkt hij ook wel dat jij klaar met hem bent, na wat hij je heeft aangedaan, maar wil hij wel graag bij je zijn. hij wil je niet afschrikken door gelijk te zeggen dat hij jou weer wil. hij wil misschien eerst laten zien dat hij veranderd is. ik zou heb duidelijk maken dat jij nog wel degelijk iets voor hem voelt.