vinden van proefpersonen voor onderzoek

Voor een onderzoek van ANW hebben wij proefpersonen nodig.
Aangezien ik het erg moeilijk vind om kinderen van 13/14 te motiveren om mee te gaan doen aan ons onderzoek (of dat ze zeggen dat ze komen, maar vervolgens niet doen), vroeg ik me af of een van jullie nog een goede tip heeft om er voor te zorgen dat die kinderen bereid zijn aan een onderzoek mee te doen.
Alle tips zijn welkom!

Vraag gewoon aan de tweede klassen bij jou op school of er mensen jou willen helpen. Zijn er altijd wel een paar die dat willen.

Waarvoor heb je die proefpersonen nodig eigenlijk?

Geef ze geld of een cadeaubon ofzo als beloning en maak het een beetje gezellig en leuk.

ikwilwelmeedoenxd

mareeh dit ja?

~[/s]

gewoon in de les gaan! Dan willen ze wel mee

Thee en koekjes! Of mars enz. geven als beloning.

Inderdaad gewoon tijdens de les aankloppen.

Denken jullie dat ze wel bereid zijn dit te doen? Want ervaring bij mij in de klas is meestal dat er maar een stuk of 2 zijn die dit willen doen.
We willen weten of snoep/suiker invloed heeft op de mate van concentratie van een leerling. We willen dan een soort woordjes testje geven, waarbij je bepaalde simpele woordjes voorlegt die zij dan vervolgens moeten gaan leren, en opnoemen. Dan willen we na een tijdje, nadat ze snoep hebben ingenomen, weet zo’n testje geven, en dan kijken of ze misschien meer of minder kunnen onthouden! Als iemand nog andere opmerkingen heeft (of op de manier van onderzoeken) Hoor ik het graag!

gewoon tijdens een les vragen. genoeg die er meewillen want dat vinden ze leuker dan les.

Geef ze een van jouw oude verslagen uit de onderbouw als beloning :'D

voor de gratis snoepjes doen ze het vast!