Vinden jongens je ook leuk als je dik bent?

Hallo,

Ik moest dit even kwijt.
Ik ben een best dik meisje, en ik vraag
mezelf af of jongens dat wel leuk kunnen vinden.
Ik krijg vaak te horen dat ik een mooi meisje ben.
Maar alsnog heb ik het gevoel dat niemand mij leuk vind.
En als ze me leuk vinden dat ze het niet durven te zeggen,
dat idee heb ik soms wel. Hou denken jullie erover?
Dat als je dunner bent dat je sneller een vriendje krijgt
en dat jongens je dan meer zien staan?
Ik ben nou wel aan het afvallen btw…

Iedere jongen vindt andere meisjes leuk dus ja, jongens vinden je ook leuk als je iets voller bent.

als dat niet zo was zouden alle wat vollere vrouwen op de wereld single zijn.

Ik zou me eerder zorgen maken om mijn gezondheid dan om de mening van jongens. Maar ik weet natuurlijk niet hoe ‘dik’ je bent. Misschien ben je wel helemaal niet dik, maar denk je dat alleen.

Meisje als mensen zeggen dat je mooi bent, dan ben je ook mooi! Niet zo onzeker doen, je hoeft echt geen scharminkel te zijn om een vriendje te krijgen hoor het gaat toch uiteindelijk echt wel om het innerlijk.

Vergeet niet dat je niet alleen jouw lichaam bent, hé. Het gaat voornamelijk om de persoonlijkheid. Daarbij, als een jongen jou zou afwijzen omdat ie je te dik vind, dan is het sowieso niet de juiste jongen. Als jij je goed voelt in je lichaam zoals ie is, prima. Als je aan jezelf wilt werken, dan is dat ook prima. Maar ga jezelf niet veranderen voor een ander.

Ik vraag me af hoe oud je bent en of je wel echt dik bent (misschien is het alleen onzekerheid).
Maar goed, alle jongens/mannen vallen op andere dingen en er zijn ook genoeg jongens/mannen die op vollere vrouwen/meisjes vallen.

There’s aaalwaays that one person.

Ik bedoel het ook niet negatief… :’)

Tuurlijk vinden je jongens je dan ook leuk! :slightly_smiling_face:
Dat neemt niet weg dat het goed is als je wat afvalt voor je gezondheid. Ik lees dat je daar al mee bezig bent, vind ik erg knap!

Ik weet niet hoe oud je bent, maar zolang je nog op de middelbare school zit om het zo maar te zeggen, zijn de meeste jongens heel oppervlakkig. En dus is de kans groter dat ze jou niet zien staan of omdat ze bang zijn dat andere jongens het stom vinden als ze toegeven dat ze jou leuk vinden.
Zodra je wat ouder wordt maakt je gewicht steeds minder uit en je persoonlijkheid steeds meer. En dat is precies waar een serieuze relatie mogelijk kan zijn. Ik ben zelf ook altijd te zwaar geweest, wel minder dan jou. Ik ben tussen 1.60 en 1.65 en weeg 75-80 kilo. Heb nu al 2,5 jaar een relatie, maar ook daarvoor waren er jongens die mij wel leuk vonden. Al durfden ze dat niet altijd in het openbaar toe te geven. Ik ben nu bijna 21 trouwens.

Ik denk dat jongens wel minder snel op een voller meisje afstappen bij een feestje ofzo. Dus zo leer je natuurlijk minder snel iemand kennen. Ik ben ook mollig geweest, en toen had ik echt bijna nooit ‘succes’ op een feestje. Vanaf het moment dat ik afgevallen ben, had ik elke fuif wel jongens rond me hangen, en 1 daarvan is ook mijn vriend geworden. Dat zou niet gebeurd zijn als ik toen nog mollig was. Dat neem ik hem ook niet kwalijk trouwens, ik stap ook niet op mollige jongens af.

Natuurlijk, als jij iemand in je vriendengroep hebt, en die vindt jou leuk, dan denk ik niet dat hij dat niet gaat laten weten. Maar bij een eerste indruk, kijken mensen wel naar het uiterlijk.

Ik zou zelf bijvoorbeeld niet op een jongen met veel overgewicht afstappen want ik vind het aantrekkelijker als een jongen fit is maar ik ken genoeg meiden die het geen probleem vinden.

Iedereen heeft een ander type waar ze op vallen, jij valt toch ook niet op de zelfde mannen als andere vrouwen doen? Heb je wel eens gehad bijv, dat een vriendin of iemand die je kent helemaal gek is op die jongen, en dat jij denkt: wat ziet ze toch in hem?
Mannen hebben ook een type. Zo zijn er mannen die houden van slanke meiden, mannen die van wat meer stevigs houden, mannen die van spierbundels houden. Daarnaast, uiterlijk is niet alles, dat zorgt alleen voor de eerste indruk soms, maar hoeft niet eens, soms kun je al indruk maken op een jongen door een lief klinkend lachje te hebben, of een mooie stem te hebben, of bepaalde grapjes die je maakt… Er komt zooo veel meer bij kijken dan gewicht.

Wel goed dat je bezig bent met afvallen. Want mannen zijn lang niet zo belangrijk als jouw lichaam en gezondheid. Vind ik erg sterk van je! En, sterke vrouwen zijn voor mannen nog aantrekkelijker :wink:

Heus wel. Ik denk zelfs dat een jongen eerder afknapt als jij erg onzeker bent, dan dat je flink/dik bent. Er zijn ook zat jongens die liever ‘wat meer vast te pakken hebben’. Iedereen heeft ook een andere voorkeur en bovendien is je karakter ook belangrijk!
Maar goed om te lezen dat je bezig bent om af te vallen, want voor jouw gezondheid is dat natuurlijk al beter :slight_smile:

Ik denk wel dat de meerderheid van de mensen hun voorkeur uitgaat naar fit maar er zijn ook genoeg mensen die van wat voller houden, iedereen heeft een andere smaak gelukkig.

Dik is niets mis mee, zolang je maar gezond bent. En sommige mensen doen alsof dik en ongezond niet samen kan: ligt aan je metabolisme… (stofwisseling oftewel verbranding).

Nou ja, soms denk ik hier ook wel eens aan. Omdat ik ook best fors ben, (ben tussen de 1.60-1.65 en weeg rond de 70/75kg). Ik sport wel wat, ik ga weer proberen 2x in de week te sporten.

Maar goed, op ieder potje past een dekseltje.