vind mijn vrienden raar?! help

hee

ik zit in de 4e en heb een grote vriendengroep. in totaal zijn we met zn twaalven. 7 meiden en 5 jongens. opzich zijn we goed bevriend maar de laatste tijd besef ik dat ik best negatief over hun denk. ik vind ze steeds raarder doen, vooral de meiden. ik vind steeds dat het losers zijn maar dit vind ik ook wel weer lullig van mezelf.

ze zijn aardig, ze doen echt niet stom. maar ze zijn gewoon saai, zo braaf. in de pauze zitten we met zn allen bij elkaar, maar iedereen zit maar een beetje voor zich uit te staren en niets te zeggen! ik vind niet zo leuk want ik wil ook weleens lol hebben. en als ze dan iets zeggen dan meestal over kinderachtige dingen …

wat zal ik doen? ik heb het gevoel dat het aan mij ligt en dat ik maar gewoon niet moet zeuren!

het zijn ook niet mijn beste vrienden. eigenlijk ga ik veel liever om met de mensen van de basisscholl alleen die zie ik nu minder omdat ze op andere scholen zitten . over hun denk ik wel heel normaal en heb ik lol en goede gesprekken enzo!
maar over de mensen van school denk ik raaar… en tja voor de rest zitten er niet echt aardige mensen op school dus ik moet wel met hun omgaan!

wat zal ik doen? met hun om blijven gaan of toch maar met anderen?

huh…? Ze zijn saai en ze staren voor zich uit, maar ze zijn wel kinderachtig en raar? Dat snap ik even niet.

Ik vind het een beetje een vaag verhaal…
Ga je nog steeds met iedereen van de basisschool om dan?

ja in de pauzes zeggen ze niets. en als ze iets zeggen dan doen ze heel kinderachtig en raar! en maken steeds van die sarcastische opmerkingen enzo!
snapje?

nee met een paar van de basisschool! maar dat zijn nog wel goede vrienden alleen die zie ik veel minder. en als ik bij hun ben is het gewoon heel leuk en gezellig! maar als ik dan weer bij die andere ’ vrienden’ ben dan tja. dan niet

Ik snap hem half… Je kan ook gewoon zeggen dat je met je vrienden, waarmee je samen op de basisschool hebt gezeten, dingen weer wilt doen, dus met hun na schooltijd omgaan.
En onder schooltijd kun je gewoon wat leuke dingen met hun doen, of wat andere meisjes erbij betrekken die jij wel gewoon helemaal mag. En je kan ook nog met je mentor erover praten.

Zij zijn allemaal raar en jij bent als enige normaal…
Uhm, ja. Het ligt aan jou.

Maak het leuk, kom met leuke gespreksonderwerpen.

Neem gewoon een tijdje een beetje afstand :slightly_smiling_face:

. eentje is wel aardig hoor! en de jongens ook wel maar al die andere meiden niet!

Ga is leuke dingen met ze doen, want als je ze na school verder niet ziet, bouwt de band zich niet echt verder uit. Als jullie nou gewoon naar de bios ofzo gaan gaat het mischien wat beter uiteindelijk

ze zijn aardig, ze doen echt niet stom. maar ik heb het gevoel dat ik veel volwassener word dan hun.

En dan zeg je dit.

Misschien ben jij wel diegene die raar is.

@rox
ja doen we ook! we gaan ook op vakantie en vaak schaatsen en sinterklaas en bios allemaal dingen! maar ik heb het nooit heel gezellig als bij mn vrienden van de basisschool

we gaan dit jaar ook op vakantie ze zij allemaal 17 en willen allemaal niet uit want dat vinden sommige ’ niet leuk ’ …

en ik denk! ik wil feesten en het leuk hebben
sommige willen dat ook maar andere weer niet. die vind ik zoo raar

okee, ik heb het gevoel dat jij juist de kinderachtige bent, niet zij.

Misschien moet je dan toch mensen zoeken die wat losbandiger zijn dan je hedendaagse vrienden.

in de 4e klas? dan is jou nederlands wel erg slecht. O.o Off topic

Ze is ook 14? Wel héél erg jong voor in de vierde. Kan natuurlijk ook dat je een vroege leerling bent of iets dergelijks. Maar dan vind ik niet dat je jezelf ouder moet ‘voelen’, of denken dat je ‘ouder’ bent.

ik word morgen 15

Leer zelf eens goed Nederlands, wil je anderen erop wijzen dat hun Nederlands beneden de maat is.