Vind jij dit kunnen?

Heeii ik maak me zorgen over me vriendin. Ze kent iemand al heel lang en ik ken hem ook. Maar ze hebben elkaar een paar jaar niet gesproken. En nu wil hij oppeens afspreken enz. En je weet wel wat nog meer. Ik heb al gezegt dat hij het misschien niet echt bedoelt? Want dit is niet normaal? En die jongen is zelf ook heel erg verandert van wat hij was. Maar hij wil verder enzo. En toen kwam er oppeens een vriend bij die ook zegt van je bent geweldig enz. Ik heb gezegt dat ze moet blokeren want dit kan fout aflopen…
Ze wilt het niet doen. Wat moet ik nu doen? Of wat zou jij doen ?

Dankje xxx

Het is de keuze die zij zelf maakt, jij kan haar niet tegenhouden. Wanneer ze op een neutrale plek afspreekt zoals in een cafeetje is het gevaar niet zo groot en kan ze zelf kijken of dit te vertrouwen is of niet.

Je kunt je vriendin niet echt dwingen, het is haar keuze.
Ik begrijp heel goed dat je je zorgen maakt, misschien is het handig als je met je vriendin samen met die jongen afspreekt? Dan krijg je een indruk van hoe hij nu in elkaar zit, en dat je je gevoel later verteld aan je vriendin. Zodat jullie er samen over gaan praten.

Goodluck! :wink:

Aan de ene kant begrijp je zorgen wel. Het is tenslotte je vriendin. Bij mij zou er ook een belletje gaan rinkelen als een jongen opeens (weer) contact opneemt. Je hebt je taak gedaan door haar te waarschuwen en zoals @Pinklover al zegt vraag haar wanneer ze gaat afspreken zodat je op de hoogte bent. Voor de rest kun je niet echt iets doen denk ik…