Vind ik hem echt leuk of niet?

Hee iedereen, ik zit nog niet zo lang op dit forum dus ik weet niet of je zo maar een nieuw topic aan mag maken voor zoiets als dit, zo niet, laat het me dan alsjeblieft weten.
Ik heb een beetje een probleem.
Er is een jongen waarmee ik al sinds de 1e klas heel goed bevriend mee ben. Steeds denk ik dat ik hem leuk vind, en ik weet dat hij mij leuk vindt. Hij vraagt steeds hulp aan mijn beste vriendin (die alles aan mij doorvertelt… XD ) en zo weet ik dat hij al meerdere keren van plan was mij verkering te vragen. Maar op die momenten ontloop ik hem steeds en krijg ik een heel sterk gevoel dat ik hem absoluut niet leuk vindt, zodra we dan weer een tijdje niet hebben geappt lijkt het alsof ik hem mis en begin ik hem weer leuk te vinden.
Steeds als het zo dicht bij komt vind ik hem opeens niet meer leuk, eigenlijk word ik gek van mezelf. Is dit raar? Ik ben 15 en ik heb nog nooit echt verkering gehad (behalve dan basisschoolverkering), heb ook nog nooit gezoend ofzo…
Heeft iemand advies?

edit duCOQ: topictitel moet duidelijk zijn

Volgens mij vind je t vooral leuk vind om aandacht te krijgen van die jongen. Denk dat je het net zo leuk vind als een andere jongen aandacht aan je zou geven. Dus nee denk niet dat je hem echt leuk leuk vind. :stuck_out_tongue:

Het kan ook zijn dat je een soort bindingsangst hebt, omdat je nog niet echt eerder een serieus iets hebt gehad. Had ik ook in het begin, heb me eraan overgegeven en nu ben ik nog steeds dolgelukkig met mn vriend! Maar ik zou er wel goed over nadenken of je jezelf voor je ziet met hem. Gewoon vrienden of meer? Want je moet hem niet aan het lijntje houden!

soort van zelfde probleem hier… feel u!