Vind hij me leuk?

Hé there.

Sinds ongeveer drie maanden heb ik app contact met een jongen. Anderhalve week geleden heb ik met hem afgesproken. Een beetje onwennig natuurlijk, we kende elkaar immers nog niet.

Toen we in gesprek waren, beaamde we beide dat het niet om een date ging. Bij een date heb je namelijk al bepaalde verwachtingen en dat is nogal geforceerd als je elkaar nog niet eens kent. Het was echt ontzettend gezellig, we hebben veel gelachen maar ook echt diepgaande gesprekken gehad.

Hij vertelde dat hij absoluut geen behoefte heeft aan een relatie, hij wilde immers nog zoveel doen. Ik legde hem uit dat als je een relatie krijgt, het niet betekend dat je toekomstdromen op moet geven. Het is belangrijk dat je dat soort dingen deelt of elkaar daar vrij in laat. Een relatie moet waarde geven in je leven, toch? Het leek voor hem echt een eye-opener en hij gaf aan het zo nog niet te hebben bekeken. Wel heb ik aangegeven dat ik momenteel ook echt niet op zoek ben o.i.d.

Na te hebben afgesproken appte hij me de volgende dag dat hij het erg gezellig vond. Twee dagen later hadden we alweer een afspraak gemaakt voor over twee weken (hij is nu op wintersport). We appen bijna elke dag wel even kort met elkaar. Toch geeft hij soms best wel mixed signals. Toen ik zei dat ik thuis een wijntje aan het doen was, zei hij ‘ik wou dat ik er was’. Toen ik pas toevallig in de stad was waar hij woont (hij was er toen niet) toen appte hij: ‘Dit maken we wel weer goed, ik vind het namelijk leuk om je te zien’. En toen ik pas vertelde dat ik niet in de huiskamer mocht zitten omdat mijn broertje er zat met zijn vrienden, zei hij ‘willen ze er niet zo’n mooi meisje bij hebben?’.

Wat denken jullie? Gewoon vriendschappelijk of wellicht toch meer?

Wat vind je precies mixed aan de signalen die hij geeft? Ik vind het allemaal heel positief klinken! Misschien weet hij nog niet zeker of hij een relatie uberhaupt ziet zitten, maar ik denk sowieso dat hij je leuk vind!

Ja, hij vindt je leuk. Hij wilt geen relatie maar ziet wel iets zitten in je en wil je niet kwijt. Dat kan ik merken aan die signalen die hij je geeft.