Vind hij me leuk ?

Er zit een jongen bij mij op school. Ik vind hem echt al super lang heel leuk. Ik ben heel verlegen en durf niet face to face tegen hem te praten. Dan word ik helemaal rood en kan ik hem niet aan kijken.

Ik heb zijn Whatsapp gekregen van een jaargenoot van hem. In de zomervakantie durfde ik hem dan eindelijk te Whatsappen.
We hebben een paar dagen non stop gepraat. Hij wist vaag wie ik was, hij had me wel eens op school zien lopen. Daarna stopte het en heb ik hem een een dag voor dat de school weer begon ge Whatsappt.
Hij reageerde heel droog en het was niet echt gezellig. Ik heb hem daarna nog een paar keer ge Whatsappt maar hij bleef droog reageren. Dit vond ik natuurlijk niet leuk, want ik ben tot over mijn oren verliefd op hem.
Maar nu is het zo dat ik een paar weken geleden weer ben gaan Whatsappen. Hij regeerde heel vrolijk en helemaal niet droog. Het was elke keer super gezellig, maar nu hoorde ik van iemand die hem goed kent dat hij al heel lang iemand leuk vind. Ik vond dit echt heel moeilijk…ben echt super verdrietig geweest. Maar ik kan hem niks kwalijk nemen. Tenslotte weet hij niet dat ik hem leuk vind denk ik.
Ik wil heel graag tegen hem zeggen dat ik hem al een tijd leuk vind.
Maar volgens mijn vriendinnen zet ik mezelf alleen maar voorschut op school.
Zou ik het hem vertellen en dan maar zien wat er gebeurt ?
Moet ik hem maar gewoon vergeten ? En hoe doe ik dat het best ?
Of zou ik proberen hem verliefd proberen te maken ? En hoe kan ik dat doen ?
Of zou ik vrienden met hem worden ?
Wat moet ik doen ?

Alle tips en adviezen zijn welkom :flushed:

Kan je niet een beetje met hem flirten en zijn reactie hierop bekijken? Want je hebt gehoord dat hij iemand anders leuk vindt, en als je hem nu vertelt dat je hem leuk vindt kan dat jullie vriendschap verpesten.

Praat met hem face to face, als hij niet geinteresseerd en verliefd reageert, Vergeet hem. Op whatsapp en facebook zijn jongens heel anders dan normaal, ze praten allemaal meestal droog. Praat met hem, zie hoe reageert dus en meer kan jij ook niet doen, als hij verliefd is op een ander kan je dat niet veranderen.