vind hij me leuk?zijn we alleen vrienden? wat moet ik doen?

er is een jongen. hij is leuk, grappig slim en mooi. hij is vooral aardig als we alleen zijn. maar: vorig schooljaar maakte hij soms plagerige/botte opmerkingen of gaf hij me zomaar een stomp tegen mijn arm bijv.
Nu ben ik wat afgevallen(dat mensen met niet dik meer noemen) en draag ik 'zoals iedereen ’ wat mascara en heeft hij niets gemeens meer gezegd of gedaan.
ik vind hem echt leuk, maar hij kan het volgens mij veel beter vinden met mijn vriendin, zij doet dan ‘stoer’ enzo, en ja… zij is wel wat mooier en drukker dan ik ben. en ik voel me best verdrietig en ietwat jaloers als hij met haar ‘omgaat’(lol nu klinkt ik hopeloos, maar dat valt nog wel mee).
hij praat wel tegen mij over mijn vriendin of ze … minder en dommer… is dan ik. Heel gek, hij lijkt mijn gedachtes te lezen want ik vind mijn vriendin ook maar dom en irritant(ze is wel oke hoor, maar ze roddelt over IEDEREEN en ook over mij)

op msn praten we wel altijd en helpen elkaar met huiswerk, maar ik weet niet of we meer zijn dan vrienden. nu heb ik tijdens een les natuurkunde(daar zitten we achter elkaar, hij naast een vriend, ik naast een aardig meisje) gezegd dat ik graag naar paranormal activity wil gaan maar dat mijn vriendinnen niet meewillen omdat ze het te eng vinden. En hij wilde ook naar die film, het meisje naast mij ook mischien en zijn vriend zei eigenlijk nietsXD.
maar ik durf hem niet mee te vragen en hij mij ook niet, maar zou het wat opleveren als we met zn vieren naar de film gaan XD?
ik ben gewoon graag bij hem, maar in mijn klas is het raar(min of meer dan), en ik kan mezelf bij hem zijn-dat is zo fijn!

iemands mening? wat moet ik doen?

oh en ik kan het al supergoed met hem vinden sinds dat we samen in de klas zitten, ik kwam er later bij in zijn klas, een jaar geleden. en met hem had ik meteen een klik.

Denk eerder dat hij je ziet als vrienden, en als je het zeker wilt weten vraag het hem

wow, dit was eng. ik zat de tekst te lezen. en d8 ff dat je een vriendin van mij was. ik heb namelijk ook zon situatie, een hele goede vriend van me gaat ook even veel met een vriendin van mij om. en ik zie het soms egt als een strijd. :stuck_out_tongue:
maar het is wel grappig, want zij zit ook achter hem met natuurkunde, dus ik dacht echt net wtf. dat snap je wel. gelukkig zei je da je later bij hem in de klas kwam anders dacht ik echt dat je een vriendin van me was. :stuck_out_tongue:

oh, aan die reactie had je weinig. haha. ik wacht het trouwens ook af. ben te laf om het te gaan vragen. ik vraag het soms wel op een grappige manier of hij op haar is, dan zegt ie gewoon: nee hoor, maar ik durf niet te vragen of die op mij is. haha, moelijk te begrijpen… :stuck_out_tongue:

^haaha lol dan heb ik dus een soort kloon rondlopen hahah.
maar ik wil gewoon leuke dingen met hem doen(in een…niet foute manier haha) want ik ben altijd blij als hij er is.

ik snap je volkomen, ik die helaas niks met die vriend van me, alleen héél véél praten. haha. maar als ik jou was zou ik vragen of je mee mag naar die film dan.

@periculum, ja mijn vriendin noemt hij dus wel heel de tijd tegen mij ‘dat wijf’ enzo. en met haar voert hij niet echt gesprekken, het zijn meer van die dingen als ’ je kan je tong niet met je neus aanraken’ hahahXD. en mij mij meer…normale dingenxd

nou, dat zegt helaas weinig over of die je als vriend ziet of niet. misschien moet je afwachten, maar je kan het ook vragen.

Ik zie niets meer dan een startende vriendschap, meer is er niet.
Er spreekt iets van meer als jullie samen op date gaan.
Elkaar helpen met huiswerk, kan ook zijn dat jij hem helpt, hij jou niet. Profiteur dus.
Vraag hem eens in een msn gesprek of ie anders keertje met je afspreekt, weet je gelijk genoeg.

Ik zou gewoon nog even doorgaan volgende keer op die film, en dan proberen te regelen dat jullie met zn vieren gaan. En voor de rest zou ik geduld hebben, het klinkt nou niet gelijk van: ‘WAUW HIJ VINDT JE LEUK’ maar wie weet!

allereerst: niet onzeker zijn over jezelf. begrijpelijk dat je baalt als hij je vriendin meer aandacht geeft, maar nooit over jezelf denken dat je minder mooi, minder leuk en minder spontaan bent.
maar, verzamel al je moed en vraag toch om een x gezellig iets te doen. misschien is naar de bioscoop een beetje ‘‘veel’’ maar je weet vast wel iets wat jullie allebei leuk vinden?

nee hij bied altijd aan om te helpen, en meestal daarna snap ik het.

@aardbeilolly, ja ik denk ergens dat het eigenlijk ook meer vriendschap is. maar bijvoorbeeld vandaag hebben we een uur samen gewoon gechillt(lol is dat wel een woord) terwijl hij(of iemand in de klas) dat anders nooit doet, jongen gewoon omgaan met meisje… oke ik lijk alles te overreageren.

hoe moet ik hem dan mee uitvragen? wel met meer mensen haha anders durf ik niet te gaan.

iemand? aub

gewoon zeggen:
o weet je nog van dat panoramal activity! dat lijkt me echt zooo leuk!
en hij zegt dan misschien van
oja dat lijkt me best een leuke film
zeg jij dan: ben je al van plan een keer te gaan of zullen we misschien samen gaan (evt met die en die)

Zeg: je wou toch ook graag naar PA3? nja zullen wij dan heen gaan? aangezien verder niemand wil. Tenzij jij nogmeer mensen weet die willen, kunnen die ook mee.

Zoiets?

Hoi, omdat ik me wel een beetje herken in jouw verhaal, reageer ik maar even :wink:. Lastig kan dat zijn, dat gepieker. Tja.

Nou als ik jou was zou ik gewoon luchtig iets zeggen in de trant van ‘goh ja, ik dacht laatst weer aan PA3, misschien kunnen we er met N. en N. heengaan? Lijkt me wel gezellig.’
Zoiets?
Je kunt er natuurlijk ook over praten in de hoop dat hij zegt van ‘hee, we kunnen ook samen gaan?’, maar dat zou ik niet doen als ik jou was. Dat vorige is wel wat duidelijker. ^^
Nou ja, in ieder geval succes ermee!

X