Vind hij me leuk of niet?

Hallo ik ben Tessa, en ik ben 15 jaar en ik wist niet of ik dit in een ander topic moest zetten dus srry als dat wel de bedoeling was (ben nieuw hier :flushed:).

Dit weekend ben ik blijven slapen bij een vriendin van mij. We zouden later die avond naar een feest gaan en we spraken bij mij vriendin af, met nog meer mensen om een beetje in te drinken. Haar broer (22 jaar) zou ons brengen en om kwart over 4 weer ophalen.

Haar broer is heel aardig en sociaal tegen iedereen alleen heb ik het idee dat hij mij sneller aanspreekt. Misschien omdat ik al wat vaker over de vloer kom daar, en omdat ik niet zo verlegen ben. Hij gaat studeren, heeft een druk en leuk leven en ik bewonder hem omdat hij zich echt niet houdt aan de laatste mode qua haar/kleding. Hij doet me denken aan Daryl van The walking dead :flushed: :flushed:.

Hij vraagt altijd hoe het met me gaat en luistert altijd naar me als ik iets vertel. Hij kijkt ook vaak naar me en als we elkaar dan aankijken, glimlachen we naar elkaar. Soms als zijn zusje even douchen is ofiets,dan zit ik met hem in de woonkamer en kunnen we echt goed lachen met zn twee.

Toen hij ons wegbracht hadden we natuurlijk gedronken, en in de auto zat ik vlak achter hem. Hij was heel geconcentreerd aan het rijden en opeens (ik weet niet waarom) begon ik zijn schouder te strelen.
Hij keek verbaasd en vroeg lachend: ´wat ben je aan doen?´. Ik stopte daarna en de andere meiden moesten een beetje lachen, ook zijn zusje.

Even later deed ik het weer, want ik vond het wel spannend en had niet het idee dat hij het erg vond (ik weet dat hij single is trouwens). Opeens veegde hij best wel fel mijn hand weg van zijn schouder en ik was echt stomverbaasd. De rest trouwens ook. Het was ineens best awkward maar gelukkig waren we snel bij het feest.

Tijdens het feest was er iemand tegen mij opgebotst omdat er een vechtpartij was. Toen we thuis waren was hij wel bezorgd om me en vroeg de volgende ochtend ook heel lief hoe het met mijn hoofd was en als ik iets nodig had ik het kon zeggen tegen hem. :flushed:

Ik heb het idee dat hij zich afstandelijk houdt omdat ik 15 (bijna 16 ben) en omdat zijn zusje mijn beste vriendin is (ook al vind zij het niet erg dat ik hem leuk vind.)

Hebben jullie ook misschien zoiets meegemaakt en hebben jullie advies voor me?

x.Tessa

Je mag nog niet drinken als je 15 bent.
Anyway gezien je zo jong bent vind hij je waarschijnlijk wel schattig en ziet hij je misschien gewoon als een zusje.
Dat van de auto snap ik wel, hij is aan het rijden en moet zich concentreren op veel dingen, dan is een hand in je nek niet bevorderlijk voor je concentratie.
Persoonlijk denk ik dat je teveel er achter zoekt.

als hij je thuisbrengt bij volle maan vind hij je waarschijnlijk leuk
als hij drie x niest en dan ook nog naar je lacht weet je het zeker
gebeurt het als het buiten tussen de 7 en 15 graden is kun je het vergeten.

meid, wij weten dit niet. vraag het hem en jullie schelen echt te veel in leeftijd. Ondanks dat je misschien AL bijna 16 bent en je “volwassen voor je leeftijd” bent.
Kijk eens naar jongens van je eigen leeftijd.

Ik denk dat hij je gewoon als een zusje ziet, omdat je veel jonger bent dan hij, even oud bent als zijn zusje en hij je eigenlijk net zo vaak ziet als zijn zusje, omdat jij er zo vaak over de vloer komt.
Dan kan ik best begrijpen dat hij ervan schrikt als jij ineens een soort “chantmove” maakt, door hem te gaan strelen.
Dat hij bezorgd om je was heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat hij je als zusje ziet.

En er is een algemeen topic hiervoor

Okee… ja misschien schrok hij ervan. En ik wist niet dat er een algemeen topic was, bedankt.

jongens van jouw leeftijd lijken nu misschien stom
maar ik kan me niet voorstellen dat een jongen die werkt en studeert en al zo ver ontwikkeld is iets ziet in een pubermeisje van 15
daarnaast geloof ik niet dat iedere jongen van jouw leeftijd dat doet.
Misschien de groep waar de meeste meisjes van jouw leeftijd naar kijken, maar kijk eens naar die verlegen jongen in de klas die niet zo opvalt. Misschien is hij wel heel erg leuk.
Daarnaast is het leven als single ook fantastisch hoor. Overhaast niet.

Jaa misschien vind ik hem wel leuk omdat hij zo zelfstandig is en zijn leven leuk heeft ingedeeld. MAar echt alle jongens op school zijn hetzelfde: scheiding, skinnybroek, allemaal zelfde schoenen, stoer doen/uitsloven. Soms lijken het wel kopieën van elkaar. Ik denk dat ik deze jongen zo leuk vind omdat hij zo anders en zichzelf is.

Maar inderdaad niks overhaasten en lol hebben en dan komt het vast vanzelf wel.
Bedankt Charmenneke!

Je bent 15 en mag bij een feest blijven tot kwart voor vier?1?!?!?!

Wow, ouders kom op - voedt je kind eens op.

Maar om op je vraag te reageren, dat hij zo fel reageerde in de auto is omdat je echt niet de bestuurder lastig moet vallen. Hij moet zich concentreren op de weg en dan is dat gewoon enorm irritant en daar kunnen ook nog eens ongelukken van komen.

Daarnaast, natuurlijk doet hij aardig tegen je. Je bent een vriendin van zijn zusje en als je daar vaak komt, dan praat je met elkaar. Niets geks aan.

Je vindt hem waarschijnlijk inderdaad wel interessant omdat hij volwassen is, maar geloof me, ik zie hier geen relatie in

Ik zou sws al bij haar blijven slapen en haar ouders waren weekend weg. Die vriendin van mij is 16 dus die mag dat wel al. Eerst wilden we fietsen naar dat feest met zn vieren maar dat vond haar broer niet goed en die zei: ik breng en haal jullie.
Alsof jij vroeger niet dingen gedaan hebt die niet mogen. toch?

Het zal je verbazen, maar op mijn zestiende mocht ik tot 2 uur uitgaan en toen mocht ik nog legaal drinken. En ja, dan ging ik om 2 uur naar huis en liet ik mijn ouders weten dat ik vertrok. Ergste wat ik geloof ik gedaan heb is een extra snoepje uit de snoeppot pakken als mijn ouders niet keken.

Maar ik neem aan dat je dit niet mag van jouw ouders en je ook snapt wááarom dat niet mag?

Haha zelfde hier, voor mijn 16 mocht ik gewoon niet weg 's avonds, tussen mijn 16 en 18 voor 1u thuis. Gelukkig erna wel wat losser. Toen vond ik dat natuurlijk verschrikkelijk, maar nu begrijp ik het wel.

Denken je ouders dan ook echt dat je gewoon bij die vriendin thuis bent? Besef maar goed dat zodra ze er achter komen dat dit niet het geval is, je plots héél wat minder gaat mogen.

Als we met een groep gaan mag het. Zolang ze weten met wie ik ben en waar ik blijf slapen is het okee.

Nee ze wisten dat ik naar dat feest ging met een groep van 4 meiden en dat ik bij mijn beste vriendin bleef slapen.

Oh, ik zou als ouder totaal niet ok vinden moest mijn minderjarige dochter naar zo’n feest gaan, maar goed dan :slightly_smiling_face:

Om op je vraag te antwoorden, het klinkt of hij gewoon bezorgd is, maar niet echt geïnteresseerd.
Ik zou het persoonlijk ook heel vuil vinden moest een van mijn vrienden (rond de 23 jaar) iets met mijn jongste zusje van 16 beginnen, wat ongeveer hetzelfde leeftijdsverschil is. Ik kan me oprecht niet voorstellen dat op die leeftijd zo’n leeftijdsverschil kan werken, er is zo’n groot verschil in mentaliteit, levensfase, seksualiteit, etc.

Was wel een speciaal feest voor jongeren t/m 16 misschien dat je er dan anders over zou denken haha.
Ik weet het niet. Hij heeft ook nog nooit een vriendin gehad dus misschien zijn we op dat gebied wel gelijk. Levensfase en mentaliteit verschillen we wel denk ik, maar bij hem gedraag ik me al niet zoals ik me gedraag bij mijn vriendinnen. Op de een of andere manier ben ik dan serieuzer.
Als ik nu 20 zou zijn en hij 26 lijkt het ineens heel normaal. Maja zo is het nu eenmaal niet.

Bedankt voor je reactie in ieder geval!