Vind die docent mij leuk?

Hejj gurlz,

Ik heb laatst met een schoolactiviteit een docent beter leren kennen, hij is 23 en ik 16. Ik heb geen les van hem. Sinds die activiteit heb ik een weekje contact met hem gehad over FaceBook en het was ontzettend gezellig daar en we praatten over van alles en nog wat. Het leek net alsof we al hele goede vrienden waren: we maakten allebei flauwe grapjes en ik sprak m aan met je en zijn voornaam.

Daarnaast ben ik ook in 2 tussenuren voor een klaslokaal gaan zitten waar hij les gaf. Voordat de eerste les begon was ik naar hem toegelopen om even wat te vragen, niks ergs aan, maar tijdens die les viel het me heel erg op dat hij zo af en toe mijn kant op keek… En als we elkaar aankeken, glimlachte hij mijn kant op.
Bij de tweede keer was dit precies hetzelfde geval, alleen liep ik niet aan het begin van de les naar hem toe, maar zag hij mij zitten. In die les werd er door zijn klas naar mij gestaard, omdat er werd gezegt dat de crush van die docent ‘achter mij zat of liep’. Ook in deze les keek hij vaak naar buiten. En elke keer als we elkaar voorbij liepen op de gangen zei hij ‘hoi’, glimlachte hij naar me of zwaaide hij naar me.

Na dat ene weekje contact te hebben gehad met hem op fb, stuurde hij mij ineens een bericht dat het misschien handiger was om, tot na mijn examen(ik zit in havo 5), geen contact te hebben via fb, vooral omdat dit blijkbaar niet toepasselijk is voor docent-leerling verhoudingen, maar eigenlijk denk ik zelf dat het meer redenen heeft… Op school deed hij daarna nog heel gewoon en erg vriendelijk tegen me…

Nu na de vakantie kwam ik hem gister weer tegen op school. We mochten wat eerder weg van de les en ik ging met een vriendin van me zitten bij het lokaal van onze volgende les, waar die docent blijkbaar les gaf op dat moment. Na een tijdje zag hij ons blijkbaar zitten. Die vriendin zei toen dat ik achter me moest kijken, en daar zag ik hem door het raam mijn kant op zwaaien met een grote lach op zijn gezicht…

Wat denken jullie? Vind hij mij misschien leuk? Of zijn dit alleen maar waanideeen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen…

Vind jij hem leuk?
Het contact op fb, over wat hadden jullie het dan?

Je zit in een moeilijke situatie, zelfs als hij je leuk vindt en jij hem ook kan je geen relatie beginnen, zelfs niet stiekem, dat is onprofessioneel van zin kant en hij kan er in de problemen mee komen.
Sowieso moet je denken aan het grote leeftijdsverschil. 7 jaar, dat is op jouw leeftijd echt niet niks, je mag zeggen dat je "erg volwassen’ bent voor je leeftijd, maar dat vindt elke 16 jarige :slightly_smiling_face:.

Verder vind ik het raar dat hij al na zo’n korte periode meteen al voor je zou vallen? (Na één weekje contact kan hij ook niet zoveel over je weten, als je begrijpt wat ik bedoel!) Jullie zitten allebei in totaal andere levensfases dus de kans dat als jullie toch een relatie aangaan, het goed afloopt is redelijk miniem.

Als hij je ziet zitten en jij hem ook, wacht dan gewoon tot je afgestudeerd bent. Het is moeilijk maar beter dan alle drama dat er bij zou komen indien jullie stiekem iets ondernemen.

+het kan ook zijn dat hij je gewoon leuk vindt als vriend(in), als je hem zelf erg leuk vindt ga je dan nogal snel dingen zien die er niet zijn!

Over het contact, het ging over vanalles. Van de activiteit, tot wat persoonlijke dingen (vooral vanaf mijn kant), een klein beetje zijn studie(hij zit in zn laatste jaar), over school (de lesuren die we hebben en dat hij voor de gein wel een keertje wilde ruilen dat hij zegmaar lui in de schoolbanken kon zitten en dat ik dan zou lesgeven), hij heeft me ook wel wat tips gegeven (ik ben uit mezelf nogal onzeker) en we maakten ontzettend flauwe grappen.

Verder vind ik 7 jaar ookwel wat veel voor mijn leeftijd nu, maar ik heb veel grotere verschillen gezien. Daarnaast vind ik hem wel een beetje leuk, maar dit probeer ik weg te stoppen. Ik weet zelf ook dat ik zoiezo nu niks ermee kan doen, gewoon omdat dat docent-leerling ontzettend fout is!

Misschien vindt hij je leuk, misschien niet. Dit maakt echter niet uit voor de situatie. Op dit moment kan hij niks met deze gevoelens doen, als hij deze al heeft. Je zult dus moeten accepteren dat het niks gaat worden.

Het is inderdaad best wel fout, maar als je echt verliefd bent kan je het niet tegenhouden. Ook zou het raar zijn als hij echt verliefd is, ‘oudere’ mensen zijn namelijk niet zo snel verliefd. Maar niks is onmogelijk…

Het is niet onmogelijk maar gewoon een slecht idee. Het leeftijdsverschil valt nog mee maar ze zeen leerling-leraar dus dat gaat gewoon niet tenzij hij zijn hele carrière wilt verpesten natuurlijk.

Het gaat me er niet om of het zou mogelijk kunnen zijn om een relatie met m te hebben ofzo… Het gaat me er vooral om of hij me leuk vind of niet. :3

Ik zou me dat ook afvragen als een docent zo tegen mij deed en dat betekent niet meteen dat ik dan op hem zou vallen, maar het lijkt erop dus is het toch normaal dat ze zoiets vraagt in een topic? Er wordt wel heel gemakkelijk vanuit gegaan dat zij hem ziet zitten en hoopt op een relatie.

Ik denk dat, doordat jij ook voor zijn lokaal ging zitten, het ook moeilijker hebt gemaakt voor hem. Wellicht is het heel normaal bij jullie op school, maar bij ons is het ook mogelijk om voor een lokaal te zitten tijdens uren maar wordt dat niet zo snel gedaan. Het kan zijn dat hij toen juist ging denken dat jij hem zag zitten en hij wel gewoon vrienden wil zijn, maar het kan ook dat hij bang is dat het meer gaat worden vanuit hem en dat hij daarom je dat bericht stuurde. Hoe dan ook, het komt over alsof hij je wel mag, maar of hij je leuk vindt zou ik echt niet weten.

Maar wat heb je daar aan?

Ik zit gewoon erg in twijfel…

Ik zou daar niet zo over nadenken. Al zou hij verliefd op je zijn, zou hij het niet laten merken omdat het niet kan als docent-leerling en als hij niet verliefd op je is kom je daar ook niet achter.
Als ik dit zo lees kan het, maar hoeft het niet. Zou ook niet weten hoe je erachter komt zonder hem of jezelf in gekke situaties te laten komen, dus ik zou het gewoon laten rusten.

Ik blijf het toch raar vinden als 23 jarigen geinteresseerd zijn in 16 jarigen. Ik ken echt werkelijk waar niemand van die leeftijd die 16 jarigen niet gewoon als kinderen ziet. Ik vind dat er persoonlijk wat mis is met je als je op die leeftijd 16 jarigen lekker kan vinden.

Ik denk dat je jezelf wel 100x kan afvragen of hij je leuk vindt of niet. Ik zou die gedachte echt met rust laten.
Ten eerste is hij meerderjarig en jij minderjarig, ten tweede is hij strafbaar als docent om iets met jou te beginnen, of je het nou wil of niet…Hij is strafbaar. Je ouders zullen het niet pikken en de school niet. Jou ouders zouden zelfs het recht hebben hem aan te klagen.

Als een docent al aangeeft geen contact meer te kunnen hebben via fb weet hij dat hij fout zit, niet om je bang te maken maar ik heb zo’n situatie meegemaakt met een leraar die toen bijna 50 was. Ik was onzeker en bang, ben nooit verliefd op hem geweest maar omdat ik zoveel in hem vertrouwde kon hij me alles laten doen wat ik wou.

Dus op de vraag of hij jou leuk vind, ik denk het wel, maar hij zit heel erg fout!

Ik snap je gedachtegang maar ik vind dit een beetje kort door de bocht. Uiteindelijk is leeftijd maar een getal, er zijn 16jarigen die erg vooruit zijn op hun leeftijd, zo heb ik een vriendin die op haar 15e wat kreeg met een jongen van 23, iedereen had daar meningen over (zelfs ik dacht dat het niet lang zou duren) maar ze zijn ondertussen al 8 jaar verder en wonen heel gelukkig samen. Het komt niet vaak voor maar het is niet onmogelijk.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat hij een docent is en dat je er nu dus niks mee kan, hoe rot het ook is. Hij kan zijn baan verliezen. Je zult dus moeten wachten tot je van die school af bent.

Ik ken wel eenaantal mensen van 24 tot 26 die relaties hebben met 17-18 jarige en ook al voor een langere tijd. Het kan wel, maar ik snap ook dat er genoeg mensen zijn die hen wel nog als kinderen zien. Ik denk dat het ook enorm verschilt per persoon.