vieze schoenen van suede

heee
ik ben uitgeweest met oud en nieuw paar dagen geleden ik heb toen suede schoenen aangehad, maar toen ik mn schoenen een paar dagen er na weer zag(ik was ze een paar dagen kwijt, wist niet waar ik ze had uitgedaan) zaten ze helemaal onder t afval v vuurwerk. toen heb ik ze nat gemaakt maar daar word t niet minder van… weet iemand hoe ik mn schoenen weer schhon kan krijgen?? ik baal er echt van. xxx

Suède is niet/moeilijk weer mooi te krijgen…

Stomen boven een keten met kokend water en ze dan borstelen met een ruwe borstel als je ze boven die stoom houdt. Daarmee heb ik zelfs pekelvlekken uit zwarte suede laarzen gekregen.

Oke wat ik altijd doe (ik heb minnetonka’s) ik maakt ze echt helemaal doorweekt en dat helpt meestal heel goed, daarna borstel ik ze op en spuit ik ze in.

Misschien met zo een speciaal schoonmaakmiddel voor suede schoenen dat kan je gewoon in de ah kopen of naar de schoenenmaker brengen?

Ja ik volg dit topic even, mijn Clarks zijn naar de kleaute :’(

Borstelen met een suèdeborsteltje (kan je voor drie euro ofzo kopen bij de Hema), en daarna inspuiten met (eventueel gekleurde) spray.

Dit.

thanks y’all, heb net mn schoenen gestoomd zijn nu nog helemaal nat enzo dus ik kan t nog niet echt zien maarja ik zal t morgen wel zien en als t niet lukt ga ikk de andere tips gebruiken

Welke kleur zijn je schoenen?

zo handig. Morgen even mijn (nep) suede enkellaarsjes schoonmaken

Dáárom moet je schoenen van te vóren inspuiten met beschermende spray, speciaal voor suede.

die schoenen waren zwart. en ik heb z weer schoon gekregen!! ik heb ze eerst gestoomd daarna met verschillende borsteltjes erover heen en laten opdrogen later ingespoten

Gelukkig!
Zwarte schoenen kun je ook “verven” met een speciale zwarte suede verf, dit heb ik ook met mijn Uggs gedaan, zo goed als nieuw!