Vietnamese loempia

@ ilona92, het gaat juist om het feit dat je ze zelf maakt, anders gaan we wel naar een kraam of supermarkt en dat ik deze vraag niet gesteld.

Leuk idee voor naar school (ja, ik eet ze koud :$)

dus up (:

Eeen kennis van mij is vietnamees, die maakt ze altijd…

Beige is een kleur tauge groenten

De vraag was of taugé niet beige was :’)
En ja. Die sliertjes zijn iets anders, alleen… wat?

Die sliertjes zijn wél taugé. Loempia’s bestaan namelijk voor het merendeel uit taugé. Ze worden alleen wat glaziger door de hitte en het vet.
Net als rode ui, als je rode ui kookt word het ook wit.

Verder zit er dus aan groenten ook nog wortel en prei in (:
Maar als je bij google intypt; recept vietnamese loempia, krijg je zat resultaten hoor.

Dit recept zal wel niet voor niets 144x bewaard zijn;

dat is geen taugé. dat is rijstvermicelli.
je hebt nodig:
loempiavellen (à 40 stuks bij de toko)
wortel
uien
spitskool
prei

maar dat rollen is best moeilijk hoor…

want om ze echt lekker en krokant te maken moet je het echt strak inrollen en ervoor zorgen dat alles wit is en je er geen groente door heen ziet.

Dat dacht ik ook.

haha ik zorg voor verwarring!

Ik was vandaag even in de albert heijn en ging toen naar de groente loempiaatjes kijken, er stond op “witte kool, aardappels” en nog 2 dingen. ik ben zo vergeetachtig ):

edit: wortel en nog iets!

Ja er zit ook rijstvermicelli in. Alhoewel er meestal van die glasnoodles in worden gedaan.

up

Het rollen kan je ook veranderen in vouwen. Dan maak je gewoon driehoekjes (: Is makelijker, lijkt me. Op google kan je wel vinden hoe dat moet, denk ik (aa)

Oeee heerlijk ik koop ze meestal bij zo een kraampje hier elke zaterdag 20 ongebakken voor 10 euro…

Bij ons staan ze do - vrij - za. :’)
Het is echt mn lievelings snack tussendoor!
Zo lekker. <3

Bij ons als 't markt is geloof ik ;p
denk dat ik er binnekort maar es weer eentje ga halen ;3

Dat witte is geen taugé maar chinese vermicelli ofzo
En er gaat geen aardappel in loempia :no_good_woman:

Een kennis van mijn oma komt uit Thailand en die maakt ook wel eens zelf loempia’s. Ook wel eens een van gehad, en lekker! Maar ik heb dat recept zo niet…

Ik zocht nog iets om te maken voor een feest, en dit is echt een goed idee! :’)

Oke hier heb je niet zoveel aan :stuck_out_tongue:

AH had er geloof ik een in het blad
Klik