Video's voor blog

Hoi allemaal!

Ik ben de laatste tijd bezig met video’s opnemen voor mijn blog, naast het schrijven van artikelen.
Maar ik heb een klein probleempje: als ik aan het filmen ben zie ik mezelf op het schermpje ernaast en daar is de kwaliteit gewoon goed. Ook als ik het terugkijk op de camera. Maar wanneer ik het op de computer zet, wordt het beeld heel grauw.
Weet iemand hoe dit komt? Heb je hier een speciaal programma voor waarmee je dit kunt verhelpen of komt dit gewoon doordat je het upload op de computer?

Ik film trouwens met een JVC videocamera
Liefs,

Dat klinkt vreemd. Filmt je camera in HD? En welk programma gebruik je? Ik gebruik Premiere Pro en heb er nog nooit problemen mee gehad, dus misschien moet je het daar eens mee proberen? Veel succes!

Ohja en ziet het er al slecht uit tijdens een voorvertoning? Want dan ligt het waarschijnlijk aan je computer of camera ofzo. Ik geef nu super obvious tips maarja :stuck_out_tongue:

Als ik het aan het vastleggen ben op de PC en je inderdaad zo’n voorbeeld ziet is het al van dat grauwe beeld. Heel raar want op het schermpje van de camera ziet het er gewoon super scherp uit en kloppen de kleuren ook gewoon! Echt heel stom dit, want als ik echt tutorials wil gaan opnemen moeten de kleuren natuurlijk wel goed zijn…

Zou kunnen dat het aan de camera ligt! Misschien even een keer een klein stukje opnemen met mijn telefoon en die ook op de PC zetten. Dan kom ik er misschien achter of het aan de computer of de camera ligt!