videobanden -> dvd

Hee,
Ik heb nog allemaal oude videobanden van vroeger,
alleen we hebben nu geen videorecorder meer.
Hoe kun je videobanden overzetten naar een dvd?

Wij hebben er een speciaal video&dvd-combinatiegevalletje voor gekocht…dan doe je er een videoband en een leeg dvd’tje in en schrijft dat ding die video over naar de dvd. Geen idee of het ook kan zonder zo’n ding te kopen.

Moet je bij een fotozaak vragen of even google, er zijn mensen/zaken die dat kunnen doen. Ik heb dat ook eens opgezocht.

Volgens mij kan je het ook bij de HEMA laten doen…

Okee dankjewel.

Omg dat wil ik ook! Dan laat ik mn powerpuffgirlsvideobanden overzetten!

:grinning_face_with_smiling_eyes:

dat keek ik ook altijd

Ja ik vind het zo zonde, op 1 van die videobanden staat mn favoriete aflevering, en die kan ik nergens meer vinden…

Achtoch…

Kijk naar Cartoon Netwerk, daar heb je ook nog powerpuffgirls toch? :stuck_out_tongue:

Cartoon Network heb ik hier niet meer

IK vrees dat TS toch problemen gaat krijgen om haar videobanden te kopieren naar DVDr. Wel eens gehoord van ‘‘MacroVision’’ ? Dit is een soort kopieer beveiliging die in de meeste videobanden en DVD’s zit verwerkt, om deze beveiliging te omzeilen heb je een aparte decoder nodig.

Lees hier meer over MacroVision.

http://www.weethet.nl/dutch/video_macrovision.php

Hema zal geen auteursrechtelijk beeldmateriaal zoals bestaande films en koop video’s kopieren. Wel zullen ze zelfgemaakte home en thuis opnames voor je op een DVD overzetten. Of videoopnames van televisie daar ook onder vallen zul TS bij de Hema moeten navragen.