Video monteren

Ik zoek een programma om een video te monteren, gewoon vakantiefilms maar ook voor opdrachten op school. Nu heb ik even op google gezocht, alleen er zijn er zóveel! Ik vroeg me dus af welke jullie het beste vonden, en of Windows Movie Maker wat is, of dat ik beter een ander programma kan downloaden. Oh, en het liefst zou ik filmpjes ook willen versnellen en er muziek achter kunnen zetten. Alvast bedankt!

Ik heb gekeken of hier al een topic over is, maar ik kon niks vinden! Als het wel zo is mogen jullie hem sluiten hoor :wink:

Up!

Ik zou gewoon beginnen met windows movie maker, kun je een beetje oefenen en zien of je er écht wat mee doet.
Adobe premiere is een super programma maar daar betaal je ook veel voor.

Voor mijn middelbare school gebruikte ik trouwens ook gewoon windows move maker.

Sony Vegas Pro 9 gebruikte ik voor mijn YT filmpjes met effecten, maar dat is redelijk ingewikkeld en je moet met een computer kunnen werken (meer dan alleen Windows). Voor school en vakantiefilmpjes zou ik gewoon houden op Movie Maker van Windows Live, voor de meesten is dat al moeilijk genoeg :slightly_smiling_face:

windows moviemaker, lekker handig in gebruik :slightly_smiling_face:

Precies dit. Sony Vegas is superfijn, maar je leert er niet zo makkelijk mee omgaan. Zo lang je niet iets professioneel wilt neerzetten, is Windows Movie Maker prima te doen!

Ok, thanks allemaal! :slightly_smiling_face: