vettig haar

ik heb sinds kort vettig haar, en dat vind ik zelf heel onverzorgd,
ik was me haren 2x per week, en ik heb al vanalles geprobeerd,
hebben jullie tips,
of weten jullie miss shampoo’s ofzo ervoor?

Misschien vaker wassen? Mijn haar is supersnel vet en als ik het was kan ik er weer een dag tegen aan. :slightly_smiling_face:

2x per week is eerlijk gezegt best wel weinig…

Je hebt alles geprobeerd, maar gewoon vaker wassen kan er niet af… ?

Ik moet mijn haar altijd om de dag wassen.

^weet je het zou denk ik wel beter zijn als je het maar zo vaak moest wassen…

Sowieso in de puberteit krijg je sneller vet haar door de overproductie aan talg… ik weet niet hoe oud je bent, ik veronderstelde het maar even

OT: ik zou niet weten wat helpt, maar je zal het wel vaker moeten wassen… Het is de enige oplossing

Ik was men haar elke dag. Ik zou als ik jou was je haar toch wel vaker dan 2 x in de week wassen!

Zorg dat alles waar je haar mee in contact komt (borstels, kammen, kussenslopen, hoedjes) ook goed schoon zijn!

was het OM de dag, dus wassen, niet wassen, wassen, niet wassen.
zit er niet de hele tijd aan! je handen maken het vet.
laat het ook niet de hele dag in je gezicht hangen, en slaap dus ook met staartje.
borstel het elke ochtend.
gebruik genoeg en goeie shampoo (er zijn vast wel antivet shampoo’s)
geen stylingproducten (tenzij het echt nodig is, en dan heel weinig, niet op de wortel)

elke dag is ook niet helemaal goed, ook zijn er ‘iedere dag’ shampoos

Een elastiekje tijdens het slapen beschadigt en breekt het haar juist weer.

Om de dag wassen inderdaad, en niet teveel zooi erin (mouse/gel/wax)…
Komt door de puberteit, door hormonen enzo heb je meer talgproductie, waardoor je haar dus vetter wordt.

Okee dit klinkt raar en misschien werkt het niet maar,
Ik heb supersnel heel vettig haar en ook nog roos erbij…
Nu heb ik loreal shampoo voor vettig haar en roos.
En ik was mn haar op een andere manier xd Je moet op zn kop gaan hangen en dan zegmaar shampoo in je haar doen, en dan alles doordewar gooien zegmaar.
Daarna alles heelgoed uitspoelen en als je het e.v.t. nodig heb aan de onderkant wat cremespoeling. Niet teveel! en dan je haar heel goed afdrogen, even 5 miinuutjes in een handdoek. en dan je haar kammen. en dan gewoon aan de lucht op laten drogen.
het klinkt simpel en misschien heel normaal maar ik deed het eerst anders en nu zo en ik merk een verschil van dag en nachtxd dus misschien dat dit helpt:D

xx

gebruik een shampoo voor vet haar, smeer niet te veel producten in je haar, borstel je haar zo min mogelijk, blijf zoveel mogelijk van je haar af, was je haar niet te vaak, bijvoorbeel 3x in de week…

Misschien moet je het 3 keer in de week wassen in plaats van 2 keer ? Niet zo veel extra moeite lijkt me.

Zoekfunctie, via Google.