Vetrouwen in de pil

Ik ben sinds 1,5 maand aan de pil. Ik slik hem elke dag rond half 11, soms wat eerder en soms wat later. Ik ben begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie, en ik heb toen de hele maand last van bloedverlies gehad. In de stopweek werd het ineens heel erg, dat duurde 3 dagen (ik denk dat dit mijn menstruatie was) en toen ik begon met mijn nieuwe strip was het voorbij. Ik heb ook echt wel het gevoel dat het werkt, aan het begin had ik hoofdpijn (bijwerking) dat is nu weg maar nu heb ik gevoelige borsten en ik heb het gevoel dat ze groeien. Ik heb al een poos en relatie, en we hebben ook seks gehad. Nu wil ik echt super graag seks met hem zonder condoom want ik vind condooms super irritant. Maar ik heb moeite om op de pil te vertrouwen, voor hetzelfde geld werkt ie nog niet ofzo? Hoe was de eerste keer zonder condoom bij jullie?

Ik snap dat een condoom gebruiken niet altijd even fijn is, maar doe het! Ik weet natuurlijk niet of jij en je vriend hiervoor al een andere bedpartner hebben gehad, maar als dat wel zo is dan zou ik het al helemaal afraden. Neem aan dat je geen SOA wilt?

Wat ik heb gehoord is dat de pil betrouwbaar is vanaf dag 1, maar als je het niet zeker weet of twijfelt dan kun je altijd even de huisarts of de apotheek bellen! :slightly_smiling_face:

Nee we zijn allebei elkaars eerste… En dat staat inderdaad in de bijsluiter van wel!

Dan zou je het risico wel kunnen nemen, zonder condoom vrijen, als je tenminste zeker weet dat jullie beide gezond zijn!

Dus als het goed is, en je hebt de pil altijd netjes ingenomen, dan zou je beschermd moeten zijn!

Ik doe het altijd zonder. Ik ben aan de pil, en daar vertrouw ik op: ik heb nog nooit bloed gehad wanneer ik het niet zou moeten hebben en neem het elke keer trouw rond dezelfde tijd.

Ik vond het in het begin ook heel lastig, toen ik zeker wist dat de pil veilig was heb ik het toch zonder condoom gedaan en nu wil ik niet meer met, haha. Ik moest gewoon even een drempeltje over ofzo.

Maar het is wel belangrijk dat je je er goed bij voelt. Succes

Ik volg. Heb precies hetzelfde. Durf niet 100% te vertrouwen op de pil…

Ik heb hier totaal compleet geen last van :’) Zie het zo, wat is het ergste dat er kan gebeuren? Ok, je raakt zwanger, daar kom je echt wel snel achter, kun je maatregelen nemen etc. Maar in principe hoef je hier niet eens over na te denken omdat je 0,01 kans hebt om zwanger te worden, maar… het is het einde van de wereld niet.

Oh ja, boeiend als je zwanger wordt, je praat er wel heel makkelijk over :’)

OT: De pil is zeker betrouwbaar na een maand, dus in prncipe hoef je je nergens zorgen over te maken. Maar als je er niet prettig bij voelt zonder condoom, moet je dat niet doen.

Ja waarom zou je je hele leven laten beïnvloeden door angst terwijl je toch veilig bent.

Ehm… versta je onder een condoom gebruiken je hele leven laten beïnvloeden?

Algemeen topic.