vetpercentage verminderen en spieren opbouwen

Hee meiden,

Sinds 2 weken zit ik bij de sportschool. Ik train met gewichten door middel van apparaten, maar er zit wel nog een laagje vet op mijn buik. Om vet weg te krijgen doe je doorgaans cardio, waarbij je hartslag niet mega hoog is. Maar kan je spieren opbouwen en tegelijkertijd je vetpercentage verlagen? Ik heb wat op internet rondgekeken, maar daar word ik niet echt wijs uit.
Op dit moment ga ik 4 keer per week naar de gym, waarbij ik 20 min cardio doe (cross trainer en roeien) en ongeveer een uurtje kracht.
Zijn er meiden die hier verstand van hebben?
X

Ja dat kan zeker. Ik zou zeggen kijk ook eens in het krachttraining topic voor meer informatie.

In het begin, als je nog niet zo lang bezig bent met krachttraining, kan dat inderdaad. Later wordt dit lastiger, omdat je bij je vetpercentage verlagen minder moet eten dan je verbruikt en bij spiermassa opbouwen juist meer. Je kunt dan niet én flink spieren opbouwen, én tegenlijkertijd je vetpercentage verlagen. In combinatie met cardio wordt het wéér anders. Ik raad je inderdaad aan eens in het krachttrainingstopic te kijken. En je kunt eens kijken naar deze link (en daarna doorklikken naar cutten en fouten waardoor je spieren niet groeien): http://www.guydroog.com/2013/02/21/spiermassa-opbouwen-algemene-introductie-deel-1/