Hi meiden,
Ik heb sinds vorig jaar het sporten weer opgepakt. Ik sloot een abonnement af bij de fitness school en toen ik daar de metingen deed, schrok ik me kapot. Wat een studentenleven met mijn lichaam had gedaan in 1 jaar tijd was ongelofelijk. Stiekem wist ik het wel maar nu zag ik het uitgedrukt in cijfers. Ik ben fanatiek gaan sporten en inmiddels ook behoorlijk wat kilo’s kwijt waardoor ik nu op een gezond BMI zit (24). Dit is nog steeds net op het randje maar ik ben tevreden. Ik zie er niet dik uit maar mijn vetpercentage daarentegen is ontzettend hoog, 35%. Het zit vooral bij mijn buik opgeslagen. Ik heb dit in die tijd ook maar 2% naar beneden zien gaan. Nu weet ik natuurlijk ook niet hoe betrouwbaar het is op zo’n weegschaal om daarmee je vetpercentage te meten. Maar ik vraag me vooral af, hebben jullie tips om mijn vetpercentage omlaag te krijgen? Meiden die hier ervaring mee hebben. Ik ben sinds 3 weken begonnen met hardlopen. Is dit effectief voor vet verlaging? Ik zou graag tips hebben om er mee aan de slag te gaan.