vetpercentage gemeten?

hallo,

ik heb laats met school een “fittest” gehad bij een fittness centrum
en ze hebben daar ook een vetpercentage meting gedaan alleen heb ik nu de resultaten maar ik weet niet of dta normaal ofzoeits is we hebben verder niet heelveel toelichting gehad…

meer mensen die een vetpercentage meting hebben gehad? en wat waren jullie resultaten? en weet je misschien verdere toelichtingen?

mijn vetpercentage was 7,6 % volgens mij is dit best wel laag of niet?

geen idee, staat het niet op google ofzo??
(zie maar als een upje :wink:)

dat is inderdaad best wel laag als je kijkt naar het maximum, 21%

ja kan er niet zo duidelijk iets over vinden :S maar bedankt voor je upje!!

op google stond dat ideaal juist 25% is

oohh dan is 7,6% best laag maar ik ben 15 jaar dus is het dan ook anders eigenlijk? want ik kan het eigenlijk alleen vinden vanaf 17 jaar…

7,6% is veel te laag!

Onder de 12% moet je uitkijken, want daar kan je menstruatie en al die shit flink van in de war raken(Eigen ervaring, dus echt, kijk uit).

Rond de 25% is idd wel ideaal. Tussen de 20 en 30 dacht ik dat het hoorde te zijn.

ik heb 21% en dat was het gemiddelde, ik ben 16 jaar btw.

upje

doen ze dat nog steeds met van die rare knijptangen?
Is bij mij al jaaaaren geleden dat ze dat bij mij hebben gedaan :’)

heb er zelf geen gedacht van wat het gemiddeld hoort te zijn… beschouw dit maar als een up :slightly_smiling_face:

Ik heb volgens mij 17%, dan lijkt me 7,6% wel extreem laag.

Mijne was 17%, dat was al ongezond zeiden ze :’).
19% was normaal…

Oh dan heb ik dus helemaal geen hoog vetpercentage zelf! O_o Ik dacht dat 20 veel was, maar dat is dus doodnormaal…

20 to 25 % is gezond
Daar beneden is dus ongezond.

Nu ben ik ook wel benieuwd wat ik heb haha.

Dit stond op internet:
Leeftijd Man Vrouw
17-29 15% 25%
30-39 17% 27%
40 en ouder. 20,0% 30%

Van deze site (waar je trouwens ook je vertpercentage kan berekenen)

Ik heb in een kliniek gezeten waar ze dat hebben gezegd dus ik weet zeker dat het klopt haha

Ik heb dat ook gedaan en moest ik op zown ding staan die alles gaat berekenen!! Heb het bonnetje nog dat uit het ding kwam.
Mijn vetpercentage is 10.4 Dus dan ook te laag… En mijn vetmassa 4.5 kg?!
(volgensmij zit het meeste van dat vet in mn borsten :stuck_out_tongue: )
En mijn metabolische leeftijd is 12 :l

Maar bij ideale waarden staat dus ook 21 - 32.9 kg dus dat is normaal. En dan zit ik er dus vet onder. Vetmassa staat 10.3-18.9 kg
Maar ik ben niet overdreven dun this niet dat je mn ribben kan tellen ofzo. Ik ben trouwens ook niet heel groot 1,60.

En er staat ook op BMR en dat heb ik opgezocht en er staat bij:
Het BMR of Basaal Metabolisme geeft aan hoeveel calorieën je lichaam verbruikt als het in rust is.
Mijn bmr is 5008 KJ is dat ook niet wat veel??? mijn lichaam verbruikt dus heel veel dan, vandaar dat ik ook moeilijk kan aankomen. Ik weet wel dat ik een hoog metabolisme heb dus een snelle vetverbranding… Maar dit is volgensmij wel heel hoog.
Ik heb het op die site gemeten en dan staat er voor mijn leeftijd, lengte en gewicht het moet zijn 1203. Weird.

haha jah bij mij deden ze het nog steeds met van die rare knijptangen :stuck_out_tongue: vond best wel raar werd door zo’n vent gedaan :stuck_out_tongue:

denk niet dat dat klopt, idd wat de andere al zeggen