Vet verbranden

Hi!

Ik heb al zoveel theorieën gehoord over hoe je het beste/snelste gewicht kunt verliezen, dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien.
Ik heb het idee dat bij mij NIETS werkt. Ik hockey 3x in de week (2x trainen, 1x wedstrijd). Een tijdje terug deed ik hiernaast ook nog elke dag +40 min. op de crosstrainer (redelijke weerstand, goed tempo). Nu doe ik in plaats van crosstrainen P90x.

Sommige mensen zeggen dat een duursport (zoals hardlopen, crosstrainer, etc.) goed is voor vetverbranding, omdat je hartslag dan constant op een bepaald niveau is (ik heb ook gelezen dat je als je hartslag 70% van je maximale hartslag is het meest vet verbrand). Je moet dit wel lang doen want pas na een half uur ga je vet verbranden. Met P90x heb ik het idee dat ik alleen maar spieren kweek. Ik word er wel moe van enzo, maar werkt het ook echt om vet te verbranden?

Wat is de beste manier?
A.u.b. alleen antwoorden als je het echt zeker weet.

xXx.

Nou kijk als je veel crem frache ofzow eet zeggen ze dat je daar heel veel vet calorieen van krijgt. Dus je wordt er stevig/dik van als je het veel eet. Mischien kan je fitnes doen maar is het wel nodig ??

^wat heeft dat er mee te maken? ik zie nergens staan dat ze teveel crème fraîche eet :’)

Mijn probleem is niet hoe ik voorkom dat het er aan komt, maar hoe ik het er weer af krijg! En ik ben niet dik ofzo, wil gewoon wat strakker zijn. :wink:

Haha ik ga straks crème fraîche eten.

Burrito time!

Sorry offtopic.

god geen idee :slightly_smiling_face:. volgens mij verbrand je met krachttraining ook wel gewoon vet, … voor zover ik weet dan.

van afvallen wordt je alleen maar moe vind ik.
misschien ben je wel trots op jezel als je veel gesport hebt/niet gesnoept hebt, maar wanneer gun je het jezelf dan weer om te snoepen (en creme fraiche te eten ;p)?

o sorry ik dacht dat je gewoon echt wou afvallen en dus ook minde rwou eten enzow

oke je beweegt dus best wel veel! Dus je aan je beweging ligt het niet, mischien ligt het aan wat je allemaal eet en of je wel op de juiste tijden eet

Aangezien iedereen een ander lichaam heeft, werkt voor iedereen ook iets anders goed of niet goed, dus je zult zelf een beetje moeten experimenteren wat werkt en wat niet.

Krachttraining is wel degelijk belangrijk voor het verbranden van vet, omdat het helpt de ‘standaardverbranding’ van je lichaam hoger te zetten. Hoe meer spieren je hebt, hoe meer je op een dag verbrand zonder iets te doen, zegmaar. Bovendien helpt het je lichaam tonen, dus dat is fijn.

Ik vind dat p90x allemaal een beetje vaag, ga gewoon lekker de sportschool in en ga cardio+spieren combineren. Dan zul je vanzelf wel afvallen.

Het kan idd ook aan je eetpatroon liggen, en met op juiste tijden eten heeft daar helemaal niks mee te maken. Kun je eens een lijstje posten van wat je ongeveer dagelijks eet?

Ik las net dat je niet wil afvallen, maar sprakker wil worden. Dan moet je je dus vooral gaan concentreren op spieren. Ook cardio, maar vooral spieren.

^ Bedankt!
Ik ben ook gewoon heel ongeduldig, haha!
Maar ik eet gewoon normaal, alleen best veel ongezonde tussendoortjes. Ik denk dat ik nog even doorga met P90x, aangezien ik wel het idee heb dat ik daarmee alle spieren train zegmaar. Nogmaals, bedankt voor je reactie!

Het kan ook zijn dat het gewoon je bouw is. Om strakker te worden zou ik oefeningen doen zoals sit ups?

Ik vind persoonlijk tae bo en zumba heel erg leuk. Vooral als je het met vriendinnen gaat doen! En ik heb gemerkt dat dat ook helpt. Crosstraineren af en toe als ik een serie of film kijk.

Whoehoee dit weet ik, ik had een toets inspanningsfysiologie.

Tot de eerste 45 a 60 minuten verbrand je koolhydraten die opgeslagen liggen in de spieren, pas na die tijd ga je vet verbranden.
Bij intensieve beweging verbrand je vooral koolhydraten, omdat deze zich sneller omzetten in energie.
Bij een lage tot middelmatige inspanning ga je na 45 a 60 minuten vet verbranden. Vet omzetten in energie duurt namelijk langer en als je veel energie nodig hebt maakt je lichaam gebruik van koolhydraten.

Doe eerst een warming up en ga dan verder op 1 tempo (duurlopen bijvoorbeeld) en hou dit zelfde tempo aan. Wanneer je gaat versnellen, moet je weer meer energie aanmaken en verbrand je dus geen vet.

Dus de beste tip is een duursport.

Niks eten (net) voordat je gaat sporten of slapen, want dan wordt je spijsvertering op een laag pitje gezet, dus dan verteer je het niet.